سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 31413
سلامت نیوز :مصرف لبنیات در طول ماه مبارک رمضان باید در انتهای غذا گنجانده شود تا در جذب آهن تداخل ایجاد نکند.
احمد رضا درستی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در موقع افطار بهتر است افراد با یک فنجان آب نه چندان داغ و بعد از آب ،خرما و نان و پنیر و سبزی خوردن افطار خود را آغاز کنند.
وی افزود: بهتر است افراد نان سنگک تازه به دلیل خواصی که دارد افطار خود را باز کنند و با یک فاصله اندک ، شام اصلی را که معمولا غذا همراه برنج و یا نان است به اتمام برسانند در فاصله بین افطار و شام بهتر است از میوه استفاده کنند.
درستی تصریح کرد: مصرف لبنیات از جمله شیر بهتر است در انتهای غذا باشد تا در جذب آهن تداخل ایجاد نکند و به دلیل طولانی بودن روزها بهتر است افراد قبل از خواب از میوه و چای استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در موقع سحر بهتر است افراد از غذای سنگین استفاده نکنند و برنج و خورشت باید کم چرب به همراه سالاد و ماست باشد و کنار غذاهای اصلی چندین واحد میوه هم باید صرف شود که البته سیب برای جلوگیری از تشنگی در طول روز مناسب است.

**آب خوردن در حین غذا به دلیل بروز ناراحتی های گوارشی توصیه نمی شود
درستی تصریح کرد: توصیه می شود در طول هفته افراد 2 بار از ماهی استفاده کنند که توصیه می شود با روغن و حرارت ملایم و با اندکی نمک پخته شود.
وی افزود: غذاهای چرب همچون کله پاچه علاوه بر اضافه وزن و ناراحتی گوارشی تشنگی شدیدی ایجاد می  کند بنابراین به افراد توصیه می شود در وعده افطار از کله پاچه استفاده نکنند.
درستی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان در فصل گرم سال قرار گرفته تمایل افراد به مصرف آب بسیار زیاد است بنابراین هرگز افراد در حین غذا خوردن به دلیل بروز ناراحتی های گوارشی و نفخ  و سو تغذیه هرگز از آب استفاده نکنند.
درستی تصریح کرد: افراد باید به این نکته توجه کنند که مصرف بالای میوه نیز در طول ماه رمضان به دلیل دفع ویتامین و باقی ماندن قند مضرر است بنابراین در طول ماه مبارک رمضان افراد باید غذاها و میوه های را در حالت تعادل مصرف کنند.
وی با بیان این  نکته که مصرف ادویه و سبزی زیاد در ماه رمضان موجب بروز تشنگی زیاد می شود خاطرنشان کرد: تاکید متخصصان و پزشکان در طول ماه مبارک رمضان اعتدال به همراه تنوع در مصرف غذاها در افطار و سحر است و ترجیحا افراد از نمک و ادویه و سبزی زیاد در طول ماه مبارک رمضان استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha