سلامت نیوز :تقویت اعتماد به نفس ‌از دوران نوزادی آغاز می‌شود.دكتر قاسم دستجردی روانپزشک با بیان این كه اطمینان از خود و توانمندی های خود به همان میزان كه هست، نه بیشتر و نه كمتر را می‌توان از تعاریف اعتماد به نفس تلقی كرد، افزود: اعتماد به نفس‌ برای پیشرفت فرد و احساس استقلال و رضایت از زندگی، نیاز انسان است.

  وی با بیان اینكه تقویت اعتماد به نفس‌ را می‌توان از دوران شیرخوارگی و نوزادی آغاز كرد، افزود: اگر نكاتی مانند نوازش و در آغوش گرفتن كودك، صحبت كردن و ماساژ پوستی رعایت شود به تدریج كه نوزاد رو به رشد می‌رود و به دوران نوجوانی می‌رسد در تقویت اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارد.

دکتر دستجردی، ارتباط مناسب والدین با فرزندان، توجه به نقاط مثبت كودك و پذیرش كودك با تمامی شرایط را از نكاتی دانست كه در دوران نوجوانی باید به آنها توجه شود و تاكید كرد: همچنین اجازه بدهیم كه كودك خطرپذیر ‌باشد و تجربه كند، حتی گاهی شكست بخورد ولی در مجموع بر كارهای وی نظارت داشته باشیم.  

این روانپزشك توصیه كرد: والدین باید الگوی اعتماد به نفس برای فرزندانشان باشند. مادران و پدرانی كه دچار اضطراب و نگرانی هستند همچنین از اعتماد به نفس و قاطعیت پایینی برخوردار هستند به كودك اجازه نمی‌دهند كه مسوولیتهای كوچك و جزئی را برعهده بگیرند در نتیجه سبب می‌شوند در آینده فرزندانی با اعتماد به نفس پایینی داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha