سلامت نیوز : افزایش اعتماد به نفس و افزایش مهارت اجتماعی از فواید ورزش یوگا است.
رئیس هیات پزشکی  ورزشی استان یزد گفت: افزایش آگاهی بر جسم، ،تقویت ذهن، افزایش اعتماد به نفس و خود شکوفایی، افزایش روابط اجتماعی، کاهش افسردگی و اضطراب از فواید ورزش یوگا است.
دکتر حمیدرضا فلاح نژاد در خصوص فواید تمرین های یوگا بر بدن اظهارداشت: هدف یوگا هماهنگی بین ذهن ، جسم و روح است و یوگا کارها معتقدند که ذهن و جسم یکی هستند و اگر وسایل مناسب در اختیار داشته باشند و در محیط درستی قرار بگیرند به یک توازن می رسند و درمان می شوند.بنابراین یوگا یک وسیله درمانی محسوب می شود.
 وی افزود: یوگا به شما کمک می کند تا از وضعیت بدن خود آگاه شوید.بدن شما را انعطاف پذیر می کند و به شما کمک می کند تا در لحظه استرس ، آرامش خود را حفظ کنید.اولین دلیل کسانی که به کلاسهای یوگا می آیند بدست آوردن انرژی بیشتر ، شادابی و آرامش می باشد.
 رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد تصریح کرد: یوگا علمی است که برای هزاران سال انجام می شود و تحقیقات اساسی بر روی فواید یوگا ، حرکات یوگا(آساناها)،  حرکات تنفسی(پرانایاما)، و مدیتیشن(مراقبه) صورت گرفته است.این اطلاعات به سه گروه فیزیولوژیکی، روحی _ روانی و بیوشیمیایی تقسیم می شوند.
وی با بیان اینکه یوگا آرامشی پایدار به سیستم عصبی می دهد، گفت: کاهش تعداد نبض، کاهش سرعت تنفس، کاهش فشار خون، افزایش امواج آلفا،  افزایش راندمان دستگاه قلبی _عروقی، متعادل کردن فعالیت معده و روده، متعادل کردن غدد درون ریز،  انعطاف بخشیدن به سیستم ماهیچه ای _ اسکلتی، افزایش زمان نگه داشتن تنفس،  تقویت هماهنگی چشم و دست، تقویت عکس العمل ها،  تقویت حرکات،  افزایش تحمل،  افزایش نیرو،  افزایش انرژی،  تقویت حواس، متعادل شدن وزن،  افزایش بخشندگی در فرد، کاهش درد، تقویت تعادل، تقویت همه فعالیت های بدن  را از فواید فیزیولوژیکی یوگا است.
 دکتر فلاح نژاد افزایش آگاهی بر جسم، ،تقویت ذهن، افزایش اعتماد به نفس و خود شکوفایی، افزایش روابط اجتماعی، کاهش افسردگی و اضطراب، کاهش خصومت و دشمنی، تقویت تمرکز، تقویت حافظه، تقویت دقت و توجه، تقویت راندمان یادگیری،افزایش مهارت اجتماعی را از فواید روحی _ روانی یوگا برشمرد.
وی  کاهش گلوکز، کاهش سدیم، کاهش کلسترول،  کاهش تری گلیسیرید، کاهش کلسترول LDL،  کاهش کلسترولVLDL،  افزایش هموگلوبین،  کاهش سلولهای سفید خون،  افزایش تیروکسین، افزایش ویتامین C،  افزایش پروتئین سرم را از فواید بیوشیمیایی یوگا عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha