سلامت نیوز :معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، گفت: از ابتدای مردادماه تاكنون پنج هزار و 694 مورد تخلف گزارش شده كه بیشترین شكایت‌ها مربوط به گرانی در صنف میوه و گوشت است.

نعمت‌الله تركی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از ابتدای مردادماه تاكنون سه هزار و 443 گزارش و شكایت تلفنی از سوی شهروندان اعلام شده است، 461 نفر به صورت حضوری برای شكایت مراجعه كرده‌اند و یك هزار و 790 مورد نیز به صورت كتبی شكایت خود را گزارش داده‌اند.

وی افزود: بر این اساس پنج هزار و 694 مورد شكایت از ابتدای مردادماه تاكنون به استانداری اعلام شده است.

معاون استاندار تهران تصریح كرد: بیشترین فراوانی شكایت شهروندان در خصوص میوه با 354 مورد شكایت، گوشت سفید 204 مورد (مرغ و ماهی)، و 131 مورد نیز شیر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مورد كیفیت نان و شیر و گرانی در قیمت‌های نان تاكنون هیچ‌گونه شكایتی عنوان نشده است.

تركی با بیان اینكه استانداری تشدید نظارت بر قیمتها را ادامه خواهد داد، عنوان كرد: كلیه بازرسان در مناطق 18 گانه پایتخت و همچنین شهرستانهای شهر تهران به برنامه‌های كنترل قیمتها و بازرسی‌ها ادامه می‌دهند.

وی تعداد بازرسی انجام شده از ابتدای مردادماه تاكنون را 174 هزار و 680 مورد عنوان كرد و گفت: از این تعداد 15 هزار و 113 پروژه رسیدگی شده و نسبت به ماه‌های قبل میزان تخلفات منجر به كشف دو درصد كاهش یافته است.

به گفته تركی میزان تخلفات منجر به كشف در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه امسال 11 درصد، خرداد 10 درصد، تیر9 درصد و در نیمه اول مرداد به 8 درصد رسیده كه نسبت به اولین ماه سال دو درصد كاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یكی از دلایل كاهش میزان تخلفات را تشدید بازرس‌ها برشمرد و تاكید كرد: استاندار برای كنترل قیمت بازار بهتر و ادامه كاهش تخلفات بازرسی‌ها را همچنان ادامه خواهد داد.

تركی در خصوص ارایه سبد كالا به كارمندان در ماه رمضان به ایسنا، گفت: هر دستگاه اداری برحسب بودجه مربوطه در قالب بن و یا كارت خرید موظف شده‌اند كه این سبد كالا را در اختیار كارمندان خود قرار دهند و تا پایان ماه جاری باید این سبد را بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha