سلامت نیوز : تغذیه با شیر مادر در شش ماه نخست زندگی، بهترین راه جهت پیشگیری و كنترل اضافه وزن و چاقی در بزرگسالی آنها است.
معاون دفتر بهبود تغدیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ الگوهای غذایی و میزان فعالیت های بدنی از دوران كودكی شكل می گیرد و خانواده ها در شكل گیری عادات غذایی و فعالیت های بدنی نقش بسیار مهمی داشته و كودك را برای اولین بار وارد دنیای تنوع غذایی می كند.
دكتر زهرا عبداللهی افزود: عوامل ارثی،‌ كاهش فرصت های بازی درخارج از منزل، مصرف مكرر تنقلات و غذاهای چرب، عادت به مصرف غذاهای آماده و تنقلات كم ارزش و فعالیت های بدنی ناكافی از جمله عواملی است كه می تواند به تنهایی یا به همراه هم باعث چاقی كودكان شود.
وی تصریح كرد:‌ والدین نباید هنگامی كه كودك گرسنه نیست او را مجبور به خوردن و آشامیدن كرده و در هنگام تماشای تلویزیون از دادن غذا یا تنقلات به او خودداری كنند.
معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ادامه داد: مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده و تنقلات پركالری و پر روغن مانند سیب زمینی سرخ شده، چیپس، شكلات،‌ كیك های شكلاتی،‌ بستنی و شیركاكائو باید تا حد ممكن كاهش پیدا كند و به جای آب میوه های صنعتی آماده و شربت ها از میوه ها و آب میوه طبیعی استفاده كنند.
این كارشناس تغذیه توصیه كرد:‌ برای كودكان بزرگتر از دو سال از لبنیات كم چرب استفاده كرده و از غذاهای فیبردار مانند نان سبوس دار،‌ ماكارونی سبوس دار،‌ خشكبار و میوه های خشك، میوه ها و سبزی های خام در برنامه غذایی كودك استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha