سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 31442
سلامت نیوز: منظور از رنگ درمانی استفاده  از رنگها در درمان مشکلات روحی ، هیجانی و فیزیکی است .رنگها به طرق مختلف می توانند در بدست آوردن تعادل به فرد کمک کند . بسیاری از افراد  درمانگر در کنار روشهایی مثل طب سوزنی و رفلکسولوژی استفاده می کنند . رنگ در مانی بر پایه این اصل استوار است که هر رنگی یک فراکانس خاصی از نوسان دارد . هر چیزی در طبیعت چه جاندار چه بی جان یک فراکانس خاصی از حرکت نوسان در جا دارد . سلول های بدن بدن انسان هم هر کدام یک فراکانس خاص از ویبراسیون دارد . هگامی که فرد سالم است فرکانس سلول های بدن ثابت است . هرگاه فرد بیمار می شود فرکانس سلول ها به هم می خورد و بی نظمی در بدن حاکم می شود . فرد درمانگر فرد بیمار را با رنگی مواجه می کند که فرکانس لازم و متناسب برای بدست آوردن سلامت سلول های نا سالم را دارا می باشد .

رنگ ها و اثرات آنها
• قرمز : قرمز سبب افزایش جریان خون و انرژی و کاهش میزان عصبیت و افزایش آرامش میگردد
             رنگ قرمز  برای درمان یبوست و بی حالی استفاده می شود .
            قرمز نباید درکسانی که صورت بر افروخته دارند یا تب دارند یا موهای بور وقرمز دارند استفاده شود

• زرد : جریان خون را پایداری می کند و اعصاب و سیستم عصبی را تحریک می کند .

           رنگ زرد برای درمان اضطراب و افسردگی و سر دردهای مزمن مفید است .

• آبی : آبی رنگ سرد و آرامش بخش است و در درمان سر درد و بیماری های کبدی کاربرد  دارد

• سبز : رنگ سبز رنگ برتر در زمینه درمان بیماری هاست .
          رنگ سبز برای هر شرایط روحی  مناسب است . 
          رنگ سبز دردهایی بدن از فشار های روزمره کمک می کند ، در عین حال که رنگ سرد  و آرامش بخشی است
          رنگ انرژی بخش ، امیدوار کننده و روحیه بخش است .

کاربرد رنگ ها در زندگی
راه های بسیاری برای کاربرد رنگ در زندگی به منظور درمان بیماری های از جمله میگرن وجود دارد . از جمله این موارد می توان استفاده از لامپهای رنگی ، جواهرات ، لباسها ، عطریات و لیوان های رنگی و رنگهای موجود در غذا ها و میوه ها را نام برد .
• غذاهای قرمز : شامل گوجه فرنگی ، جگر ، چغندر ؛ تربچه ، کلم قرمز ، کشمش ، آلو قرمز و  هندوانه و ....... و مواد معدنی مثل آهن ، روی ، پتاسیم ، مس و باریوم .

• غذاهای زرد : شامل موز ، تخم مرغ ، پنیرهای زرد رنگ ، ذرت ، سیب زمینی ، لیمو ، آناناس ، گریپ فروت و کره و مواد معدنی زرد رنگ مثل منیزیوم

• غذاهای سبز رنگ : شامل سبزیجات سبز رنگ تازه ، نخود ، لوبیا ، باقلا  و عدس و مواد طبیعی و معدنی و شیمیایی مثل سدیم ، نیکل ،کلروفیل و باریوم

• غذا های آبی رنگ : شامل انگورهای آبی ، آلو های بنفش رنگ .

رنگ درمانی و درمان میگرن

برای رنگ درمانی میگرن لازم است رنگهای زیر 2 بار در روز با فرد بیمار مواجه شوند . لازم است در هر بار مواجه رنگ دوم بلافاصله بعد از رنگ اول استفاده گردد .
• رنگ آبی : 30 دقیقه
• رنگ بنفش : 15 دقیقه

مطالعات بالینی

در مطالعه  ای که در سال 1990 انجام شد استفاده از فلاشر رنگ قرمز در ابتدای شروع سر درد میگرنی در 93 درصد از بیماران سبب درجاتی از کاهش از علائم شد و 72 درصد از بیماران ذکر کردند که سر درد شدید میگرنی آنها  تنها طی 1 ساعت رفع شد . بنظر می رسد شدت رنگ استفاده شده و فرکانس فلاشهای آنها هرچه بیشتر باشد اثرات مفید آنرا افزایش می دهد .

منبع: پورتال پزشکی ورزشی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha