سلامت نیوز : رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: گزارشی از كمبود شیرخشك از سوی دانشگاه های علوم پزشكی، مراكز بهداشتی و مردم به این وزارتخانه اعلام نشده است و شیرخشك به اندازه كافی در بازار كشور وجود دارد.
 
سیدحامد بركاتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اخباری مبنی بر كمبود شیرخشك در بازار افزود: توزیع شیرخشك تابع بازار عرضه و تقاضا است و ممكن است یك یا دو داروخانه در محله ای، شیرخشك نداشته باشند اما این امر به معنای كمبود نیست.
وی اظهار داشت: شیرخشك در كشور به دو طریق یارانه ای و آزاد توزیع می شود و متاسفانه شیرخشك آزاد به اندازه بسیار فراوان در داروخانه های كشور موجود است و حتی برخی از كارخانه های تولیدكننده شیرخشك در كشور بیش از نیاز مصرفی كشور، تولید می كنند.
رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: متولی توزیع شیرخشك یارانه ای نیز وزارت بهداشت است و در این زمینه هیچگونه كمبودی وجود ندارد.
به گفته وی، شیرخشك یارانه ای روستایی بصورت كاملا رایگان تاكنون در دو نوبت توزیع شده و درشهرها نیز قیمت هر قوطی شیرخشك كمتر از 200 تومان است.
بركاتی گفت: سیستم توزیع شیر خشك یارانه ای به گونه ای است كه دانشگاه های علوم پزشكی كشور به اندازه مصرف سه ماه خود ذخیره دارند.
وی افزود: هر سال شیر خشك یارانه ای در چهار نوبت بین دانشگاه های علوم پزشكی كشور بر مبنای متولدین آن منطقه و مصرف سال قبل توزیع می شود.
به گفته رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت، نوبت سوم توزیع شیر خشك یارانه ای در سال جاری در مهرماه یا آبان ماه صورت خواهد گرفت.
وی تصریح كرد: گاهی برخی دانشگاه های علوم پزشكی با زیادی ذخیره شیرخشك روبرو می شوند و اعلام می كنند كه نیازی به دریافت نوبت توزیع شیرخشك ندارند.
بركاتی یادآور شد: 97 درصد مادران می توانند كودكان خود را از شیر خود تغذیه كنند و نیازی به شیرخشك ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha