سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: 31447

بسیاری از عناصر و فراورده ها دربهبود علائم بیماران مبتلابه آرتروز مفاصل بدن مفید و موثر هستند . بر حسب شرایط بیمار و در دسترس بودن این فراورده ها از بین این ترکیبات گیاهی برخی برای بیمار مفید تر خواهد بود .

سلامت نیوز: بسیاری از عناصر و فراورده ها دربهبود علائم بیماران مبتلابه آرتروز مفاصل بدن مفید و موثر هستند . بر حسب شرایط بیمار و در دسترس بودن این فراورده ها از بین این ترکیبات گیاهی برخی برای بیمار مفید تر خواهد بود . در زیر به اختصار به معرفی برخی از این ترکیبات گیاهی می پردازیم .

کرم کاپسیاسین (Capsaicin)

کاپسیاسین ماده سوزاننده در فلفل قرمز می باشد و از آن به صورت موضعی به صورت کرم استفاده می شود. این ترکیب با تخلیه اعصاب از ماده انتقال دهنده درد سبب بی حسی و کاهش درد در مفاصل می گردد . این ماده عارضه خاصی ندارد فقط در ابتدای استفاده و شروع درمان امکان دارد سبب حساسیت موضعی گردد .

زنجبیل ( Ginger )

زنجبیل خاصیت ضد التهابی خوبی دارد و استفاده از 1 – 5/0 میلی گرم از پودر آن رئی محل درد نقش مهمی در کاهش علائم ورفع التهاب دارد . استفاده از چای زنجبیلی 2 بار در روز هم نقش مهمی خواهد داشت .

گیاه دم اسب ( Hors tail )
عقیده بر این است که عصاره موجود در این گیاه سبب تقویت بافت همبند و عملکرد ضد آرتروزی می گردد .

ریشه شیرین بیان ( Licorice root )

ریشه گیاه شیرین بیاناثر ضد التهابی خوبی دارد . البته استفاده دراز مدت آن می تواند منجر به افزایش فشار خون و کاهش پتاسیم بدن گردد .

بید مشک (Willo  )

بید مشک دارای خاصیت تسکسن دهنده وضدالتهابی مناسبی است . خاصیت ضد دردی بیدمشک به خاطر اینکه مدت طولانی ادامه پیدا می کند حتی از آسپرین هم بیشتر است بعلاوه که اثرات منفی آسپرین را هم ندارد .

گیلاس و انگورسیاه
این دو میوه حاوی تعداد زیادی از دو ماده به نام های آنتوسیانیدین و پروآنتوسیانیدین هستند که هر دوی آنها سبب افزایش و تقویت تولید کلاژن و پایداری ساختار کلاژن غضروف مفاصل می شوند وتخریب مفصل را به تاخیر می اندازند .

کرفس

عصاره اش خاصیت ضد التهابی داشته و روی مهار التهاب در مفصل موثر است .

منبع: پورتال پزشکی ورزشی ایران
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha