سلامت نیوز :قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از آغاز برخورد با متخلفان ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت كالاها و خدمات آسیب رسان سلامت خبر داد.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دبیرخانه اجرایی بند ج ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت كالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت، فعالیت خود را برای رصد رسانه‌های متخلف در این زمینه آغاز كرد.

وی ادامه داد: بر این اساس رسانه‌هایی كه در این زمینه تخلف داشته باشند به دادگاه ارجاع شده و جریمه می‌شوند.

دكتر شریعتی گفت: در حال حاضر دبیرخانه اجرایی این ماده قانونی در حال جمع‌آوری اطلاعات و ارسال آن به دادگاه است.

گفتنی است، بر اساس آئین نامه اجرایی ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه کشور فهرست کالاهایی که لازم است تبلیغات آنها منع شود شامل مواد غذایی چرب و انواع روغن‌های جامد، سس‌های چرب، روغن‌های با اسید چرب ترانس بالای 50 درصد و محصولاتی که با روغن‌های با اسید چرب ترانس بالای 50 درصد تهیه می‌شود، است.

همچنین مواد غذایی شور مانند اسنک‌های شور، غلات حجیم شده، چیپس، کنسروهای شور، خیار شور و سایر شوریجات هم از جمله کالاهایی است که تبلیغات آنها ممنوع اعلام شده است. مواد غذایی شیرین مانند قند و شکر، پاستیل و یخمک و نوشیدنی‌های صنعتی، نوشابه‌های انرژی‌زا و رژیمی نیز از جمله این اقلام هستند.

تمام تبلیغات غذاهای صنعتی فرآوری شده تهدید کننده سلامت مانند سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت و شیرخشک هم ممنوع اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha