سلامت نیوز :معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها گفت: سرانه بهداشت و درمان زندانیان امسال افزایش 60درصدی را شاهد است.

محمدعلی زنجیره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش سرانه بهداشت و درمان زندانیان با توجه به تصویب بودجه سال 90 اظهار داشت: خوشبختانه امسال افزایش خوبی را در بحث سرانه بهداشتی زندانیان شاهد بوده‌ایم.

وی درباره میزان این افزایش نسبت به سال قبل گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد، سرانه بهداشت و درمان زندانیان افزایش 60 درصدی دارد كه رشد چشمگیری داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها درخصوص این مطلب كه آیا این افزایش می‌تواند به پیشگیری از وقوع برخی از بیماری‌هایی كه در گذشته به دلیل كمبود بودجه رخ می‌داد كمك می‌كند یا خیر گفت: قطعاً زمانی كه منابع افزایش پیدا كند، این امكان فراهم می‌شود كه اقدامات پیشگیرانه به درستی انجام شود.

زنجیره‌ای همچنین درباره افزایش بودجه سازمان زندان‌ها و تأثیر آن بر میزان سرانه نگهداری هر زندانی گفت: طبیعی است كه بودجه همان جمع سرانه است و اگر بودجه افزایش یافته باشد، سرانه نیز تغییر می‌كند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به بحث هدفمندی یارانه‌ها معاونت مربوطه در ریاست جمهوری همكاری‌های لازم را با سازمان زندان‌ها انجام داد كه باعث شد تأثیر هدفمندی یارانه‌ها بر روند نگهداری زندانیان زیاد نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha