سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 31452
سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی، پزشكی و ورزشی ایران به نوجوانان توصیه كرد از ورزش های مقاومتی اجتناب كنند؛ زیرا این ورزش ها در رشد آنها اختلال ایجاد می كند.
 
علی مظاهر نژاد در گفت و گو با ایرنا در عین حال افزود: فعالیت های ورزشی در سنین كودكی تا بزرگسالی در سلامت مفصل ها و همچنین كاهش دردهای مفصلی بسیار مفید است.
عضو هیات علمی گروه پزشكی ورزشی بیمارستان حضرت رسول اضافه كرد: فعالیت های ورزشی كه منجر به مصرف انرژی در بدن شود، فعالیت فیزیكی نام دارد؛ اما اگر این حركات ورزشی هدفمند و برنامه ریزی شده باشد، ورزش نامیده می شود.
مظاهر نژاد در مورد حركات ورزشی در قبل از شش سالگی گفت: قبل از شش سالگی، كودك به هر نوع ورزشی كه دوست داشته باشد می تواند، بپردازد؛ چرا كه مهم این است كودك فعالیت فیزیكی داشته باشد.
وی ادامه داد: معضلی كه اكنون بخصوص در سنین بلوغ وجود دارد، معضل چاقی است؛ از این رو توصیه می شود نوجوانان بیش از دو ساعت در روز بیننده تلویزیون نباشند و از رایانه استفاده نكنند.
به گفته مظاهر نژاد، نوجوانان باید حداقل یك ساعت در روز فعالیت ورزشی و فیزیكی بكنند.
وی اضافه كرد: بعد از سن بلوغ، میزان فعالیت ورزشی و فیزیكی افراد تغییر می كند و افراد باید حداقل روزانه 30 دقیقه فعالیت ورزشی و هوازی از جمله شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و طناب زنی داشته باشند و چنانچه به دلیل مشغله كاری فرصتی وجود نداشته باشد، باید 10 دقیقه در روز فعالیت هوازی داشت.
دبیر انجمن علمی پزشكی ورزشی ایران گفت: در كنار ورزش های هوازی ، ورزش های مقاومتی از جمله وزنه، دمبل و درازنشست وجود دارد كه توصیه می شود این ورزش ها در طول هفته سه بار اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha