سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 31453

یک متخصص گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه عصاره گیاه “بادرنج بویه” بر روی ویروس عامل ایدز و تب‌خال مؤثر است

سلامت نیوز : یک متخصص گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه عصاره گیاه “بادرنج بویه” بر روی ویروس عامل ایدز و تب‌خال مؤثر است، گفت: با توجه به "فارماکوپه گیاهی بریتانیا" که اثر ضدویروس بادرنج بویه را تأیید کرده است، عصاره این گیاه دارویی از تکثیر ویروس بیماری‌هایی مانند ایدز و تب‌خال ممانعت می‌کند.

علیرضا یزدی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که در منابع رسمی نیز اثرات آرام‌ بخشی، هضم غذا و برطرف کردن نفخ نیز برای این گیاه دارویی آورده شده است، اظهار کرد: این گیاه دارویی همچنین بر روی باکتری‌هایی که منشاء عفونت‌های چرکی پوست و عفونت‌های روده‌ای هستند، مؤثر است.

وی یادآور شد: بر اساس کمیسیون اروپا، خاصیت خواب‌آوری و ضد اسپاسم، از جمله مهم‌ترین خواص این گیاه دارویی آورده شده است.

یزدی‌نژاد در ادامه با اشاره به کاربرد “بادرنج بویه” در طب سنتی به‌ صورت ترکیبی با روغن گیاهی و استفاده از آن به صورت موضعی، ابراز کرد: از این گیاه به‌ صورت موضعی نیز برای درمان بیماری‌های ویروسی مانند زونا و آبله مرغان استفاده می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه در مصرف خوراکی این گیاه، عوارض چندانی مشاهده نشده است، یادآور شد: با این حال مصرف این گیاه در دوران بارداری ممنوعیت داشته و در دوران شیردهی نیز توصیه می‌شود با نظر پزشک به مصرف برسد.

گیاه «بادرنج بویه» بویی شبیه لیمو داشته و در بسیاری از مواقع عطر و اسانس آن در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه تقریباً در همه مناطق رشد می‌کند، البته در مناطقی که دارای رطوبت و بارندگی زیاد است و همچنین در مسیر آب‌های دائمی، رشد و فراوانی بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha