عضو شورای مركزی بسیج جامعه پزشكی گفت: قبح گرفتن زیرمیزی پزشكان ریخته است و مسئولان درمانی كشور در این حرام‌خوری پزشكان مقصر هستند.

سلامت نیوز : عضو شورای مركزی بسیج جامعه پزشكی گفت: قبح گرفتن زیرمیزی پزشكان ریخته است و مسئولان درمانی كشور در این حرام‌خوری پزشكان مقصر هستند.

سیدمسعود خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: متأسفانه قبح مسئله زیرمیزی‌های پزشكی ریخته شده است علت آن هم این است كه مسئولان امر در مراكز دولتی با این مسئله جدی برخورد نمی‌كنند.

وی افزود: به هر صورت وقتی با یك پزشك قرارداد بسته می‌شود پزشك مختار است تا آن قرارداد را قبول كند و فعالیت خود را شروع كند یعنی وقتی قبول می‌كند در یك چارچوب مشخص فعالیت كند و خارج از آن مواردی رقم بخورد مسئولان آن موسسه چه دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی مقصر هستند و باید جلوی این مسئله را بگیرند.

خاتمی تصریح كرد: اگر پزشكی برایش نمی‌صرفد می‌تواند جای دیگر كار كند چون مختار است.اما متأسفانه مسئولان امر این مسئله برایشان عادی شده است یعنی خیلی جاها می‌دانند ولی از كنارش رد می‌شوند و به نظر من مقصر هستند چون خلاف ضوابط بیمارستان‌ها است و این پول گرفتن‌ها خلاف شرع نیز هست و قبح این كار خلاف ریخته شده است.

عضو شورای مركزی بسیج جامعه پزشكی در پاسخ به این پرسش كه شما چه پیشنهادی برای حل مشكل زیرمیزی‌های پزشكی ارائه می‌كنید، افزود: پیشنهاد این است كه مدیران معتقدی بگذاریم، مدیرانی كه سر كار می‌گذاریم به آنها تاكید كنیم واقعاً اگر به پزشكان كم پرداخت می‌شود بیشتر پرداخت كنند اما نگذارند به بیمار فشار بیاید.

وی گفت: الان حد و حسابی وجود ندارد و موردی شده است هر كس زورش برسد جیب بیمار بیچاره را خالی می‌كند بیماران مستضعف هستند مجبورند بساط خود را بفروشند و قرض كنند.

خاتمی بیان كرد: باید با پزشكان قرارداد بسته شود و تا آنجا كه حقش است به وی پرداخت شود ولی باید شدیداً كنترل شوند زیرا یكی از آفت‌های درمان كشور ما زیرمیزی‌های پزشكی است و مسئولان امر در صورت بی‌توجهی در این زمینه در حرام خوردن پزشكان مقصر هستند.

وی خاطرنشان كرد: زیرمیزی پزشكان كار خلاف شرعی است كه از بیماران گرفته می‌شود و تمام مسئولان بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و وزارتخانه اگر از كنار این قضیه بی‌توجه رد شوند مقصر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha