یك متخصص بهداشت حرفه‌ای گفت: استنشاق بخار حاصل از بنزن در محیط‌های كاری روی سیستم عصبی و كبد كارگران اثر منفی می‌گذارد و احتمال سرطان زایی آن وجود دارد.

سلامت نیوز : یك متخصص بهداشت حرفه‌ای گفت: استنشاق بخار حاصل از بنزن در محیط‌های كاری روی سیستم عصبی و كبد كارگران اثر منفی می‌گذارد و احتمال سرطان زایی آن وجود دارد.

علی اصغر فرشاد در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: بنزن جزء هیدروكربن‌هاست كه بیماری‌زایی آن به اثبات رسیده است و بر همین اساس محدودیت‌های جدی در محیط‌های كار برای آن قائل شده‌اند.

وی افزود: چون بنزن جزء مواردی است كه ممنوع شده باید برای مصرف جایگزین آن استفاده شود.

فرشاد اضافه كرد: در محیط‌های كاری هم بنزن استانداردهای مشخصی دارد كه نمی‌دانیم این استانداردها به طور منظم توسط وزارت بهداشت و وزارت كار مانیتور می‌شود یا خیر اما چون عملاً نظارت‌های كارخانجات در این زمینه با مشكل مواجه است و مستمر نیست به نظر می‌رسد این حلال‌ها در محیط‌های كاری وجود دارد و سلامت شاغلان را به خطر می‌اندازد.

این متخصص بهداشت و حرفه‌ای خاطرنشان كرد: اینكه این میزان چند برابر استاندارد است، اطلاعی در دست نیست اما می‌دانیم در بسیاری از محیط‌های كاری استفاده می‌شود و كارگرانی كه از بخار آن استنشاق می‌كنند سلامتشان در خطر است.

وی یادآور شد: بیشتر این مواد شیمیایی روی سیستم عصبی اثر می‌گذارد و تداوم آن اثر آسیب‌پذیری روی كبد نیز خواهد داشت. البته احتمال سرطان‌زایی این مواد نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha