سلامت نیوز : به گفته مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی، از ابتدای سال جاری بیماران صعب‌العلاج عضو جامعه پزشکی که تحت پوشش بیمه نظام آسایش قرار دارند، در تأمین بخشی از هزینه‌های دارویی و درمانی خود از حمایت این صندوق برخودار خواهند شد.


به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا نوروزی در این باره گفت: با توجه به این که برخی از اعضای جامعه پزشکی از پوشش بیمه‌های پایه برخوردار نیستند در مواجهه با تعدادی از بیماران‌ به ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها، ام‌ اس و سایر بیماری‌های مزمن، قادر به پرداخت کلیه هزینه‌های درمانی نیستند.

وی افزود: به همین علت، صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی از ابتدای سال جاری بخش قابل توجهی از هزینه‌های دارویی و درمانی این بیماران که تحت پوشش بیمه نظام آسایش صندوق تعاون و رفاه هستند را پرداخت می‌کند.

وی همچنین از تلاش این صندوق برای حذف سقف زمانی بیمه مسؤولیت مدنی جامعه پزشکی خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات بیمه‌های مسؤولیت جامعه پزشکی وجود سقف 4 ساله زمانی برای پوشش بیمه‌شدگان است که در حال حاضر با مذاکرات صورت گرفته توسط صندوق رفاه و تعاون با برخی از بیمه‌ها این سقف از 4 سال به 10 سال افزایش یافته و تلاش می‌کنیم که به زودی شاهد حذف کامل سقف زمانی تعهدات بیمه‌ای مسؤولیت کاری جامعه پزشکی باشیم.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی همچنین از پیگیری به روز شدن تعهدات بیمه‌ای مسؤولیت پزشکان و پرداخت این تعهدات به صورت یوم‌الادا توسط بیمه‌گذاران، توسط این صندوق خبر داد.

تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری، فعالیت در زمینه مسکن و ساخت مراکز فرهنگی و آموزشی، ارایه خدمات تفریحی و گردشگری و ... از دیگر اقدامات در دست اجرای صندوق رفاه و تعاون عنوان شد که از سوی صندوق تعاون و رفاه سازمان و به منظور جلب حمایت و مشارکت بیش از پیش جامعه پزشکی در حال پیگیری و اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha