سلامت نیوز :اگر کودکان بتوانند در خانواده به راحتی دربارة نگرانی هایشان صحبت کنند، از میزان اضطرابشان کاسته خواهد شد .
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: والدین باید کودکان را تشویق کنند تا در مورد احساسات خود با آنها گفتگو کرده تا راه حل هایی برای مشکلاتشان پیدا کنند.
دكتر مهدیه وارث وزیریان افزود: والدین باید به كودكان خود آموزش دهند كه اگر نمی توانند مشكلاتشان را با آنها در میان بگذارند، شخص دیگری را که به او اعتماد دارند، انتخاب كرده و با وی صحبت كنند.
به گفته وی،‌ مناسب ترین راه برای كاهش استرس در كودكان، فعالیت های بدنی منظم،‌فراهم كردن محیطی امن و پایدار برای آنها و تشویق به انجام دادن كارهایی است كه به آن علاقه مند هستند.
این روانپزشك همچنین برای كاهش استرس در بزرگسالان به آنها نیز توصیه كرد: این افراد باید تلاش کنند تا خود را آرام كرده و برای كاهش استرس با آب گرم دوش بگیرند، موسیقی آرامبخش گوش كنند و چشمانشان را بسته و نفس عمیق بکشند.
دكتر وزیریان تصریح كرد: باید یاد گرفت كه همیشه خود را دوست بدارند و به خود احترام بگذارند زیرا به این ترتیب به دیگران هم احترام خواهند گذاشت و بهتر است با افرادی معاشرت کنند که آنها را قبول دارند و احترام می گذارند.
گفتنی است: استرس و اضطراب موجب اختلالات جسمی همچون ضربان قلب،‌ اختلال در تنفس و گوارش و احساس دردهای استخوانی و جسمی می شود و زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha