چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
سلامت نیوز : هیچ راه خاصی برای جلوگیری از ایجاد اختلال وسواسی وجود ندارد چرا که علت آن شناخته شده نیست. با این وجود درمان در سریع ترین زمان ممکن می‌تواند از بدتر شدن این اختلال جلوگیری کند.
دکتر سعید قاسمی روانشناس و درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این نوع اختلال یک نوع اختلال اضطرابی است، افزود: اختلال وسواس یک نوع بیماری مزمن است به این معنی که می‌تواند به مدت طولانی بخشی از زندگی شخص را تشکیل دهد.
با این وجود روان درمانی، دارو درمانی و مراقبت شخصی می‌تواند به فرد کمک کند تا علائم اختلال وسواس را کنترل کند تا یک زندگی عادی داشته باشد.

وی گفت: علائم وسواس ممکن است شدید و وقت گیر باشد به عنوان مثال کسی که احساس می‌کند دست هایش به میکروب آلوده شده ممکن است هر روز ساعت ها به شستن آن ها مشغول شود یا تمرکز بر روی شستشوی آنقدر زیاد باشد که نتواند کار دیگری را به اتمام برساند.

قاسمی با بیان اینکه افراد پایه به برنامه درمانی خود ادامه دهند حتی اگر در بعضی مواقع ناراحت کننده باشند، تصریح کرد: افراد باید داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کنند و درخصوص عوارض جانبی و موارد دیگر با متخصص مراقبت سلامتی خود صحبت کنند و از مصرف الکل و مواد مخدر به عنوان مکانیزم هایی جهت از عهده کارها برآمدن به طور جدی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنین افرادی باید به جای منزوی کردن خود، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و به منظور در میان نهادن تجربیات در شرایط مشابه با دیگران، به یک گروه حمایتی ملحق شوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha