چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 31469
سلامت نیوز : یك روانپزشك گفت:كودكان مبتلا به بیش فعالی دارای سطح پائین تری از اسیدهای چرب ضروری هستند كه این عامل مشكلاتی در یادگیری، رفتارها و عملكرد ایمنی آنان ایجاد می‌كند.
دكتر علی سلیمانی روانپزشك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینكه احتمال ابتلا به این اختلال در پسران سه برابر بیشتر از دختران است افزود: كمبود اسید چرب امگا 3 می‌تواند به رفتار و حافظه كودك آسیب برساند.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است علاوه بر اسیدهای چرب، كمبود روی نیز می تواند باعث بیش فعالی در كودكان شود و مشكلاتی را نظیر خشونت، كج خلقی، گریه های زیاد، بیزاری ، نفرت و ناتوانی در تمركز ایجاد كند.

سلیمانی تصریح كرد: كمبود كلسیم نیز می‌تواند بیش فعالی را به وجود آورد بنابراین می‌توان با تنظیم یك برنامه غذایی مناسب از ایجاد بیش  فعالی در كودك جلوگیری كرد.

وی در ادامه گفت: یافته های برخی از مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف شكر ممكن است سطح آدرنالین را در كودكان به میزان 10 برابر افزایش دهد بنابراین نتایج تحقیقات بیانگر ارتباط مستقیم بین رفتارهای خشونت آمیز با دریافت بالای شكر است.

وی خاطرنشان كرد: اگر احساس می‌كنید كودك به موادی آلرژی نشان می‌دهد باید آ‌نرا از برنامه غذایی او حذف كنید زیرا هر گونه مواد غذایی كه  كودك به آن آلرژی داشته باشد باعث بروز بیش فعالی و رفتارهای ناسازگارانه در وی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha