مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: كمبود داروی بیماران تالاسمی از ابتدای امسال به اوج خود رسیده و موجب اختلالات زیادی در روند درمان این بیماران شده است.

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: كمبود داروی بیماران تالاسمی از ابتدای امسال به اوج خود رسیده و موجب اختلالات زیادی در روند درمان این بیماران شده است.

محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: از سال گذشته مشكل كمبود داروی بیماران تالاسمی وجود داشت و از ابتدای سال جاری به اوج خودش رسیده است. مشكل بیماران تالاسمی كمبود دارو و سهمیه‌بندی داروی آهن‌زدا یا دسفرال است كه بارها در مكاتبات و جلسات بیان كردیم اما تا امروز توفیقی پیدا نكرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر این دارو با سهمیه‌بندی در داروخانه‌ها هفته‌ای یكبار به بیماران كه از مسافت‌های دور و نزدیك مراجعه می‌كنند داده می‌شود كه البته در این داروخانه‌ها یا دارو نیست یا اگر نیست به 10 یا 20 بیمار اول می‌رسد و بقیه با دست خالی بر می‌گردند كه این موضوع باعث شده طی دو سال میزان آهن بیماران تالاسمی افزایش یابد و اختلالات زیادی را روی درمان آنها ایجاد كند.

مشهدی تصریح كرد: مشكل بعدی پمپ تزریق دسفرال است كه در حال حاضر فقط نمونه ایرانی آن موجود است كه كیفیت پایینی دارد و شركت‌های بیمه متأسفانه فقط همین نوع را پوشش می‌دهد و در اكثر بیمارستان‌ها و مناطق محروم و دانشگاه‌های علوم پزشكی با وجود اینكه موظفند پمپ را خریداری و در اختیار بیماران قرار دهند این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: متأسفانه مسئولان قول‌های مساعد می‌دهند كه سهمیه توزیع دارو را زیاد كنند اما چنین اتفاقی تا كنون نیفتاده است و در بیشتر مراكز یا دارو ندارند یا با سهمیه‌بندی می‌دهند و بیماری كه در طول ماه به 100 ویال دارو نیاز دارد یا به وی نمی‌رسد یا 50 ویال دریافت می‌كنند این موضوع دو سال است كه ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha