سلامت نیوز: یك كارشناس امور زنان گفت: ساعات طولانی اشتغال زنان، از كیفیت كاری آنها در منزل می‌كاهد و این مسئله زمینه‌ساز بروز اختلاف و مشكل بین زن و شوهر و فرزندان می‌شود.

فاطمه زعفرانی بهروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مقام مادری و همسری والاترین مقام برای یك زن است و همه زنان باید آن را موهبتی الهی بدانند.

وی با بیان اینكه بهترین شغل برای یك زن، مادری و همسری است، افزود: زن قوام اجتماع و خانواده به شمار می‌رود چرا كه بیشترین محوریت را در خانواده دارد؛ از این رو اولویت نخست برای یك زن، شغل مادری و همسری است.

این كارشناس امور زنان با بیان اینكه زنان به عنوان فردی مؤثر می‌توانند در اجتماع حضور پیدا كنند، تأكید كرد: این حضور نباید به رسالت مادری و همسری آنها خدشه وارد كند.

وی از دست دادن بهترین ساعات شبانه‌روز را از آسیب‌های ساعات طولانی اشتغال در زنان دانست و گفت: زمانی كه زنان شاغل به منزل بازمی‌گردند، با از دست دادن این ساعات دیگر توان و انرژی برای ایفای وظایف اصلی خود یعنی همان همسری و مادری ندارند.

زعفرانی بهروز در ادامه این مطلب تصریح كرد: این دسته از زنان سعی دارند با تمام نیروی خود كارهای منزل را انجام دهند كه همین مسئله فشار شدید روحی و جسمی به آنها وارد می‌كند؛ در حقیقت ساعات طولانی اشتغال زنان، از كیفیت كاری آنها در منزل می‌كاهد كه این مسئله زمینه‌ساز بروز اختلاف و مشكل بین زن و شوهر و فرزندان می‌شود.

این كارشناس امور زنان در خصوص اقداماتی كه باید برای رفع آسیب‌های طولانی اشتغال در زنان صورت گیرد، بیان داشت: سیاستگذاران به این نكته توجه داشته باشند كه باید در حد نیاز و با توجه به مسئولیت‌هایی كه یك زن در خانواده دارد، از او كار بخواهند.

وی تأكید كرد: كاهش ساعت كاری زنان در بخش دولتی و خصوصی موجب بالا رفتن كیفیت كار آنها در منزل و محل كار خواهد شد كه این امر به نفع جامعه است؛ دوركاری و كاهش ساعات كار زنان در بیرون از منزل در كاهش آسیب‌های اجتماعی و مشكلات خانوادگی مؤثر است چرا كه حضور غیر ضروری زن در بیرون از منزل باعث ایجاد ناهنجاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha