سلامت نیوز: عضو فراكسیون زنان مجلس با بیان اینكه ‌افزایش مدت زمان مرخصی زایمان زنان و كاهش ساعت كاری آنها قابل مانور نیست، گفت: كاهش ساعت كاری زنان تمایل كارفرما به جذب آنها را كاهش می‌دهد.

فاطمه آجرلو در گفت‌و‌گو با فارس در ‌خصوص افزایش مدت زمان مرخصی زنان در زایمان‌های دوقلو اظهار داشت: ‌افزایش مدت زمان مرخصی زایمان زنان، افزایش زمان شیردهی و كاهش ساعت كاری زنان قابل مانور نیست چرا كه باعث كاهش میزان به‌كارگیری زنان به ویژه در بخش خصوصی می‌شود.

وی در ادامه افزود: افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و كاهش ساعت كاری زنان باعث می‌شود تا كارفرمایان ترجیح ‌دهند از مردان به جای زنان استفاده كنند.

عضو فراكسیون زنان مجلس با بیان اینكه تاكنون افزایش میزان مرخصی زنان در زایمان‌های دوقلو مطرح نبوده است، گفت: این موضوع باید در فراكسیون زنان مجلس مطرح و بررسی شود البته باید به این نكته توجه داشت كه این امر به ضرر زنان و از دست رفتن فرصت‌های شغلی منجر نشود.

آجرلو در ‌خصوص كاهش ساعت كاری زنان به ویژه در بخش خصوصی عنوان كرد: با كارشناسان مختلف در این زمینه نشست‌های تخصصی برگزار كردیم و پس از برسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم كه كاهش ساعت كاری زنان، جذب آنها را در بخش خصوصی به شدت كاهش می‌دهد و از این رو فرصت‌های شغلی آنها در جامعه كمتر می‌شود.

وی در ادامه تصریح كرد: بخش خصوصی به دنبال نیروی كار است و زمانی كه مشاهده ‌كند زنان باید در ساعت كمتری كار‌ كنند، به سراغ مردان می‌رود.

این نماینده مجلس گفت: كاهش ساعت كاری زنان به سود افرادی است كه هم‌اكنون شاغل هستند اما برای افرادی كه می‌خواهند بعد از آن وارد بازار كار شوند، مشكل‌ساز می‌شود چرا كه كارفرما ترجیح می‌دهد نیروی مرد را استخدام كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha