سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی می‌خواهیم در حوزه شاخص‌های سلامت كشور نخست در منطقه و در 50سال آینده در دنیا باشیم سرعت حركت ما باید افزایش یابد.

به گزارش فارس، علیرضا مرندی در حاشیه گردهمایی مدیران سلامت و مسئولان خانه‌‌‌های سلامت مناطق 22 گانه شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش كه چقدر شهر تهران در حوزه سلامت موفق عمل كرده است، اظهار داشت: برای بنده اعجاب‌انگیز است كه كارهایی كه به ظاهر به شهرداری تهران ارتباط ندارد با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: بعضی از شهرداری‌های تهران به كارهایی كه شاید وزارت بهداشت مسئولیت دارد پرداخته‌اند و شاخص‌های سلامتی كه تعیین كردند بر مبنای عوامل اجتماعی سلامت است.

مرندی یادآور شد: شهرداری مردم را به مشاركت برای تصمیم در سلامت دعوت می‌كند و بهترین زمینه برای وزارت بهداشت است كه از این فرصت استفاده كند و شبكه بهداشت و درمان شهری را به این زیربنا اضافه كند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش كه آیا در حوزه سلامت پارامترهای لازم رعایت شده است، گفت: بعد از انقلاب در جهت عدالت در حوزه سلامت حركت كرده‌ایم و شبكه بهداشتی و درمانی ما یكی از بهترین عرصه عدالت در سلامت است.

وی یادآور شد: شاخص‌های سلامت از قبل از انقلاب به شدت بهبود پیدا كرده ولی در شأن انقلاب اسلامی نیست.

مرندی یادآور شد: وقتی می‌خواهیم در حوزه شاخص‌های سلامت كشور اول در منطقه و در 50سال آینده در دنیا باشیم سرعت حركت ما باید در بهتر شدن شاخص‌های سلامت افزایش یابد.

مرندی افزود: اگر وزارت بهداشت و شهرداری در زمینه سلامت همكاری كنند تحولات زیادی در حوزه سلامت شهری اتفاق می‌افتد و تهران گلستان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha