چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 31477
سلامت نیوز : مربی و فلوشیپ مراقبت از پای دیابتی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: بی‌قراری، عرق سرد، سرگیجه و عدم تعادل از نشانه‌های افت قندخون در افراد مبتلا به دیابت است و این بیماران باید همواره در سفر اندكی بیسكویت و میوه همراه داشته باشند.

 
فاطمه احمد لاریجانی در گفت‌وگو با نظام پرستاری كشور با تاكید بر ضرورت ‌همراه داشتن كارت معرفی بیمار مبتلا به دیابت در سفر، اظهار كرد: بیماران دیابتی هرگز نباید میان وعده را در سفر فراموش كنند كه البته این میان وعده به همراه صرف صبحانه مفصل و خوردن ناهار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بیماران مبتلا به دیابت باید انسولین تزریقی به میزان كافی و گلوكومتر(دستگاه سنجش قندخون) را داشته باشند تا ضمن آگاهی از وضعیت قندخون در صورت لزوم تزریق انسولین به تعویق نیفتد.
 
مربی دانشكده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: این بیماران باید نسبت به رعایت بهداشت پا توجه جدی داشته باشند چون كوچكترین ترك پا در این افراد می‌تواند منجر به عفونت شود از این‌رو ضمن وارسی روزانه پا نباید شست‌و شوی مرتب و سپس خشك كردن آن را فراموش كنند.
 
لاریجانی افزود: بیماران مبتلا به دیابت نباید از نوشیدن مایعات در طول سفر غافل شوند كه البته آب ساده بهترین نوشیدنی به شمار می‌آید. همچنین باید از مصرف آبمیوه‌های صنعتی به علت شیرینی موجود در آن خودداری كنند اما می‌توانند از آبمیوه‌های طبیعی، چای كم‌رنگ، سبزیجات، گوشت سفید به میزان بیشتر و از نشاسته، برنج و نان به میزان كمتری استفاده كنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha