رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ایران بالاترین میزان شیوع سرطان را در خاورمیانه دارد.

سلامت نیوز: رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ایران بالاترین میزان شیوع سرطان را در خاورمیانه دارد.

به گزارش فارس؛ محمداسماعیل اكبری در مراسم تقدیر از خیرین سرطان كه در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: مركز جامع كنترل سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی شامل كلینیك‌های متعددی از جمله طب مكمل، كلینیك تغذیه، كلینیك مراقبت‌های معنوی و درمانی، كلینیك روانپزشكی، كلینیك جراحی درد و كلینیك ترمیم زخم را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینكه امروز مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی مبدع بعضی از علوم از جمله علوم روانشناسی و معنوی سرطان بر اساس فقه جعفری است، گفت: بر این اساس با بودجه‌ای بالغ بر 180 میلیون تومان برنامه‌های ژنتیك معنوی درمانی در سرطان را برای درمان و در نهایت تولید ده‌ها مقاله در آینده صورت خواهیم داد.

اكبری با اشاره به اینكه رشته‌های دیگر سرطان از جمله درد نیز در آینده در مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گسترش خواهد یافت، افزود: مسئله اجتماعی بسیار ارزشمند است و ساختارهای اجتماعی را بتوانیم اداره كنیم.

رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: بشر از بدو تولد با بیماری همراه بوده است و سلامت بشر همیشه به عنوان یك معضل شناخته شده است. باید آگاه باشیم هر اندیشه‌ای می‌تواند در بروز یك بیماری تأثیرگذارد و این بر اساس علم نیز ثابت شده است.

اكبری افزود: سرطان در كشور ما روز به روز درحال افزایش است و یكی از معضلات سلامت در جهان نیز به حساب می‌آید. زیرا پس از بیماری قلبی، سرطان در اكثر كشورهای دنیا مرتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد و در ایران به دلیل تصادفات، بیماری‌های سرطان رتبه سوم دارد و این نشان دهنده آن است كه بیماری سرطان روز به روز در كشور ما افزایش می‌یابد.

وی به پذیرش 9 نفر PHD در رشته‌های مختلف سرطان در مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و اخذ مجوز فوق تخصص جراحی سرطان نیز اشاره كرد و گفت: آموزش درخت پرثمری است و ضرورت پاسخ به كنترل بیماری‌های سرطان نیز باید با آموزش محقق شود.

اكبری بیان كرد: در حال حاضر چون زندگی هایمان از وضعیت سنتی به سمت صنعتی پیش می‌رود باید بتوانیم پاسخگویی خوبی را نیز در حوزه‌های بیماری‌ها داشته باشیم و در 5 ـ 6 سال گذشته نیز مشاهده می‌كنیم كه شیوع سرطان در كشور ما بسیار افزایش یافته است و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی كشور ما در منطقه بیشترین شیوع سرطان را دارد.

رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: در حال حاضر 14 كشور در حیطه سرطان فعالیت‌های خوبی دارند و ما به عنوان پانزدهمین كشور دنیا درصدد هستیم با ایجاد رشته‌های جدیدی بتوانیم در طول 10 سال آینده حداقل 45 متخصص PHD در رشته‌های مختلف سرطان تربیت كنیم.

وی به توفیقات خیرین حوزه سرطان كه در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران در حال راه‌اندازی مراكز درمانی سرطان هستند نیز اشاره كرد و بیان داشت: مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز مسائل و مدیریت علمی این مراكز را صورت می‌دهد.

اكبری به انتشار مجله انگلیسی زبان حوزه سرطان در مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كه تنها مجله در این حوزه در خاورمیانه است، نیز اشاره كرد و گفت: بار علمی این مجله چنان است كه ما هر هفته دو دعوت از كشورهای جهان برای سخنرانی داریم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم تقدیر از خیرین سرطان كه به همت مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد از تعدادی از خیرین حوزه سرطان نیز با ارائه لوح سپاس تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha