سلامت نیوز : دبیر کل خانه پرستار با اشاره به اظهارات رئیس کل سازمان نظام پرستاری که گفته است اعتراض پرستاران برخی از بیمارستانهای تهران مسئله کشوری نیست، گفت: این اعتراضات عین مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور است.
محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: خواسته های تجمع کنندگان و معترضین پرستاری بیمارستانهای امام خمینی(ره) و شریعتی تهران عین مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور است.

وی با اشاره به خواسته های گوناگون پرستاران معترض، افزود: یکی از اعتراضات پرستاران به نحوه اجرای فوق العاده جذب کارکنان غیرهیئت علمی است که در وزارتخانه های علوم و بهداشت دیده می شود.

شریفی مقدم با بیان اینکه کارکنان وزارت علوم بین 150 تا 250 هزار تومان فوق العاده جذی می گیرند که کارکنان وزارت بهداشت از آن محرومند، ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور، زمینه رفع این اختلاف فراهم است و با اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت، شرایط پرداخت فوق العاده جذی به کارکنان وزارت بهداشت که شامل پرستاران هم می شود، وجود دارد.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به حقوق پایین پرستاران که حدود 400 هزارتومان در ماه است، افزود: قطعا با پرداخت این فوق العاده جذب، دریافتی پرستاران افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی، دومین خواسته پرستاران را رفع اختلاف در پرداخت کارانه دانست و گفت: اختلاف 100 تا 500 برابری کارانه پرستاران و پزشکان باعث شد تا سازمان نظام پرستاری برای رفع این تبعیض، بحث تعرفه گذاری را به مجلس برد و موجب شد تا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به تصویب برسد.

شریفی مقدم از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان ام المطالبات جامعه پرستاری کشور نام برد و افزود: متاسفانه این قانون از 4 سال قبل تاکنون خاک می خورد .

وی همچنین با اشاره به ساعت کار کارکنان ستادی وزارت بهداشت و بیمارستانهای تهران که 32 ساعت در هفته است و در ماه رمضان به 25 ساعت رسیده است، گفت: ساعت کار پرستاران بین 40 تا 42 ساعت در هفته است که این مسئله موجب اعتراض پرستاران شده است.

دبیرکل خانه پرستار از بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان قطب پرستاری کشور نام برد و افزود: این بیمارستان با بیش از 1100 کادر پرستاری به عنوان قلب تپنده جامعهه پرستاری محسوب می شود و هر حرکتی که در این بیمارستان صورت می گیرد می تواند هشداری به مسئولین باشد.

شریفی مقدم با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس کل سازمان نظام پرستاری مبنی بر اینکه اعتراض پرستاران برخی از بیمارستانهای تهران مسئله کشوری نیست، گفت: این اظهارات دور از انصاف است. انتظار جامعه پرستاری از سازمان نظام پرستاری این بودکه حداقل این حرکتها را تایید و حمایت کند.

وی افزود: عدم توجه به خواسته های پرستاری بیمارستانهای امام خمینی(ره) و شریعتی، در حقیقت زنگ خطری است که می تواند تبعات بیشتری داشته باشد و مسئولان باید بدانند که سکوت پرستاران نشان دهنده رضایت آنها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha