سلامت نیوز: مدیر كل مسكن و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: 600 تخت بیمارستانی بستری و اورژانس در استان در حال احداث است.

غلامحسین خلیلی‌مرد در گفت‌و‌گو با فارس  به تشریح برنامه‌های این اداره كل در امر شهر سازی پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر یك هزار و 200 تخت بیمارستانی در حال مطالعه و 438 تخت نیز در حال احداث است.
وی ادامه داد: بیمارستان 100 تختخوابی در مراغه و نیز بیمارستان 100تختخوابی در مرند و سراب و عجبشیر و نیز بیمارستان 24 تختخوابی ورزقان در حال احداث است.
مدیر كل مسكن وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بیمارستان‌های در حال احداث استان علاوه بر تخت بیمارستانی دارای تخت‌های اورژانس نیز هستند كه با اعتبار 650 میلیارد ریال در حال احداث است.
خلیلیمرد افزود: احداث بیمارستان 500 تختخوابی تبریز و نیز بیمارستان 64 تختخوابی آذرشهر امسال آغاز می‌شود.

*زمان انتظار برای دریافت مسكن مهر كم‌تر از 2 سال است

وی با بیان اینكه تعاونی‌های مسكن مهر، گروه‌های چند نفره، خود مالكی و نیز انبوه‌سازی در حال احداث است، گفت: برای افرادی كه به صورت خود مالكی مسكن احداث می‌كنند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.
مدیر كل مسكن وشهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینكه طرح مسكن مهر ارزان قیمت‌ترین راه برای مسكن دار شدن است، گفت: در حال حاضر زمان انتظار برای دریافت مسكن مهر دو سال است كه جوانان باید از این فرصت استفاده كنند.

*‌معماری اسلامی معنی و مفهوم خاص خود را دارد

خلیلیمرد همچنین با اشاره به مزیت‌های معماری اسلامی گفت: این معماری منطبق بر آب وهوا و خصوصیات جغرافیایی منطقه است.
وی تاكید كرد: غفلت از معماری اسلامی علاوه بر فقر هویتی موجب مشكلات زندگی نیز می‌شود.
مدیر كل مسكن وشهرسازی آذربایجان شرقی با انتقاد از شهرسازی ومعماری در شهرها گفت:‌ عدم توجه به معماری اسلامی یكی از دغدغه‌های جدی است كه در كشور احساس می‌شود.
خلیلی مرد بیان كرد: ‌معماری اسلامی معنی و مفهوم خود را داشته و باید سبكی در معماری داشته باشیم كه 100 سال بعد به توان از آن به عنوان سبك این دوره دفاع كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha