چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 31492
سلامت نیوز: مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری گفت: اهدای اعضای یك بیمار مرگ مغزی در شهركرد به سه بیمار نیازمند امید زندگی بخشید.

به گزارش فارس زهرا سیاح در جریان بازدید از خانواده اهدا كننده عضو در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن، اظهار داشت: تاكنون طی 32 عمل جداسازی اعضا در شهركرد بیش از 90 عضو پیوندی جداسازی و با موفقیت به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.
وی با بیان اینكه این سی و دومین عمل پیوند اعضا در شهركرد است، گفت: از بدن این بیمار مرگ مغزی كلیه‌ها و كبد جداسازی و برای پیوند به سه بیمار نیازمند به اصفهان و شیراز ارسال شد.

سیاح افزود: مرگ مغزی عبارت است از قطع غیرقابل برگشت تمامی فعالیت‌های مغزی یعنی بیمار مرگ مغزی شده فعالیت طبیعی قلب را داشته‌اند اما تنفس ارادی و خود به خودی ندارد و با كمك دستگاه تنفس می‌كند.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت فرهنگ سازی اهدای عضو در بین آحاد مختلف جامعه تأكید كرد و گفت: باتوجه به اینكه این امر خیر و خداپسندانه می‎تواند جان بیماران بسیاری را نجات دهد، برهمین اساس لازم است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در ارتقای سطح فرهنگ اهدای عضو در جامعه تلاش مضاعف صورت بگیرد.

وی كمك به بیماران نیازمند پیوند را مورد تأكید قرار داد و گفت: با توجه به اینكه لیست انتظار بیماران نیازمند به پیوند اعضا رو به افزایش است، برای فرهنگ سازی و نهادینه كردن فرهنگ اهدای عضو باید جلساتی با ارگان‌های مختلف برگزار شود تا هر دستگاهی از طریق مشاركت جمعی در ترویج این فرهنگ با جامعه پزشكی همكاری كند.
سیاح انسان سالم را محور توسعه پایدار در هر جامعه‌ای برشمرد و گفت: پیوند اعضا تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته قلب و كبد و بهترین درمان برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته كلیوی و یا بیماران با سوختگی شدید است، دانش پزشكی كه همیشه سعی كرده، پاسخی برای دردهای بشر بیابد، در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته است.

مرحوم كیومرث ابراهیمی 40 ساله اهل شهر بلداجی بر اثر سانحه تصادف موتور سیكلت دچار مرگ مغزی شده و بر اساس رضایت خانواده در بیمارستان شهركرد تحت عمل جداسازی اعضا قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha