طبق قانون باید مردم حدود 30 درصد از هزینه های درمان خود را از جیبشان پرداخت كنند كه این امر در بیماران سرطانی حدود 80 درصد بوده و یك وضعیت نگران كننده است.

سلامت نیوز :طبق قانون باید مردم حدود 30 درصد از هزینه های درمان خود را از جیبشان پرداخت كنند كه این امر در بیماران سرطانی حدود 80 درصد بوده و یك وضعیت نگران كننده است.
دكتر اسماعیل اكبری رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی سه شنبه شب 18 مرداد در مراسم ضیافت افطار خیرین سلامت مركز تحقیقات سرطان كه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد افزود: این مراسم برای قدردانی از خیرانی كه در ایجاد مركز تحقیقات سرطان و مركز جامع كنترل سرطان همیار ما بودند برگزار شده است و تاكنون حدود 20 خیر جذب این مركز تحقیقات شده اند كه سعی داریم در مراسم امشب خیرین بیشتری را جذب كنیم.

وی با بیان اینكه ساختمان مركز تحقیقات با هزینه ای حدود 600 میلیون تومان توسط حاج ناصر بحری اصفهان تكمیل شده است گفت:در حال حاضر بیشترین پرداخت از جیب مردم حدود 80 درصد و مربوط به سرطان ها است.

دكتر اكبری افزود: طبق قانون باید پرداخت از جیب مردم حدود 30 درصد باشد كه این امر تاكنون محقق نشده است و باید مسئولان بهداشت و سلامت كشور برای این روند رو به افزایش سرطان چاره ای جدی بیاندیشند.

*سرطان در ایران می تازد

رئیس مركز تحقیقات سرطان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه هفته گذشته پروپزال معنویت درمانی تصویب و حدود 180 میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شد اظهار داشت: امیدواریم این بخش درمانی را به منصه ظهور برسانیم و تا به حال بیش از ده مقاله نیز در این خصوص به چاپ رسیده است در واقع هدف ما این است كه مركز تحقیقات سرطان به عنوان یك مكان خدمتگزار باشد كه معنویت درمانی بخشی از آن است.

وی با اشاره به اینكه حدود 20 سال تحقیق و تفحص در خصوص راه اندازی بخش معنویت درمانی صورت گرفته است عنوان كرد:خیلی از افراد سرطانی به علت ترس از سرطان و نوع بیماری از نظر روحی و روانی دچار مشكل می شوند كه راه اندازی چنین بخشی می تواند كمك بزرگی به این عزیزان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص این بیماری تصریح كرد:‌سرطان از خلق بشر با انسان ها همراه بوده كه در حال حاضر یكی از شایع ترین بیماری های مزمن غیرواگیر در دنیا است و روز به روز شیوع و انواع بیشتری از آن شناخته می شود.

اكبری گفت: سرطان دومین عامل مرگ در كشورهای صنعتی و سومین عامل مرگ در كشورهای در حال توسعه است. هم اكنون طبق آمارها سرطان در كشورهای دنیا به علت اقدامات خوب و حساب شده در حال كنترل است و از روند صعودی آن جلوگیری شده است ولی متاسفانه این روند در كشور ما به شدت رو به افزایش است كه نگرانی بزرگ سلامت محسوب می شود.

وی در خصوص روند رو به افزایش سرطان افزود: سطح بهداشت در كشورمان بالا رفته كه به طبع آن امید به زندگی هم افزایش پیدا كرده است و از طرفی اضطراب و تغذیه بد نیز به افزایش این بیماری دامن می زنند.

*راه اندازی دوره PHD در زمینه های مختلف سرطان توسط مركز تحقیقات سرطان

اكبری همچنین در خصوص فعالیت های مركز تحقیقات سرطان تصریح كرد: قرار است از ابتدای مهر ماه نه نفر دانشجو در مقطع PHD در زمینه رشته های مختلف سرطان شروع به تحصیل كنند كه اگر ما هر دو سال یك بار نه نفر را در این مقطع فارغ التحصیل كنیم بعد از ده سال حدود 45 نفر فارغ التحصیل PHD سرطان های مختلف خواهیم داشت.

وی در خصوص كارهای اجرایی این مركز تحقیقات توسط خیرین عنوان كرد:خیری به نام دكتر خطیب در مشهد مقدس یك مركز خیریه بیماران سرطانی با 100 تخت راه اندازی كرده است همچنین در اصفهان مركزی مجهز توسط خیر دیگری راه اندازی شده كه می توان گفت از مركز تهران خیلی پیشرفته است.

وی ادامه داد: مركز تحقیقات سرطان اولین مجله معتبر بین المللی سرطان به زبان انگلیسی را در منطقه به چاپ رسانده است كه این امر باعث مطرح شدن این مركز تحقیقات در سطح بین الملل شده است./م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha