چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 31496

مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحری موجب ایجاد احساس کسالت ، سردرد و کاهش تمرکز می شود .

سلامت نیوز : مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحری موجب ایجاد احساس کسالت ، سردرد و کاهش تمرکز می شود .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف مواد قندی مصنوعی همچون انواع شیرینی ، زولبیا و بامیه موجب نوسان در قند خون می شود، اظهار داشت: روزه داران بهتر است از مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحر بکاهند و به جای آن از مواد غذایی حاوی پروتئین و دارای فیبر همچون حبوبات و برنج های مخلوط به دلیل آزاد کردن تدریجی  انرژی و قند  و حفظ مطلوب مایعات مصرف کنند.
دکتر محمد صفریان گفت:  همچنین خوردن میوه و سبزی و سالاد بدون سس در وعده سحر بهترین راهکار برای تامین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن و  پیشگیری از تشنگی به شمار می رود .
وی افزود: افرادی كه از كم خونی رنج می‌برند، در صورت روزه گرفتن باید از موادی كه حاوی آهن است مانند گوشت قرمز، خشكبار مانند برگه‌ زردآلو و مغزها به شكل خام استفاده كنند.
استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ماه مبارک رمضان رعایت بهداشت فردی و غذایی امری مهم و ضروریست و بهتر است به منظور استفاده معنوی از این ماه پربرکت، روزه داران بر این امر توجه لازم را داشته باشند.
دکتر صفریان افزود: شستن كامل دست‌ها و وسایل مورد استفاده برای طبخ و آماده‌سازی غذا و استفاده از مواد ضدعفونی كننده برای شستن سبزیجات و میوه‌ها ، جداسازی مواد خام و پخته كه عامل انتقال میكروب‌ها به یكدیگر می‌شود و انتقال مواد غذایی به ظروف درب دار از جمله نکاتی است که باید در بحث سلامت مواد غذایی به آن توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha