سلامت نیوز: رئیس مركز تحقیقات سرطان، با اشاره به این كه با كنترل سرطان در دنیا از روند صعودی آن جلوگیری شده است، اظهار كرد: نرخ ابتلا به سرطان در كشور ما رو به افزایش است و بالاترین میزان رشد سرطان را نسبت به سایر كشورها داراست.

به گزارش ایسنا، دكتر اسماعیل اكبری در ضیافت افطار خیرین مركز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی با اعلام پذیرش 9 دانشجوی PhD در گرایش‌های كنترل جامع سرطان، معنویت درمانی، ژنتیك و بیولوژی مولكولی از مهر ماه در این مركز، گفت: پانزدهمین كشور جهان خواهیم شد كه به طور تخصصی و علمی در حیطه سرطان فعالیت می‌كند.

وی گفت: رشد علم در كشور عامل اصلی كنترل سرطان در كشور است. با ورود به حیطه آموزش تخصصصی تا 10 سال آینده 45 متخصص سرطان وارد جامعه علمی كشور می‌شوند.

وی درباره شیوع سرطان در دنیا گفت: سرطان از بدو پیدایش انسان همراهش بوده است اما به تدریج افزایش پیدا كرده تا جایی كه اكنون به یكی از معضلات اصلی سلامت بشر بدل شده است و پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در دنیا است.

به گفته دكتر اكبری، پس از مرگ ناشی از سوانح و تصادفات جاده‌ای، سرطان سومین عامل مرگ و میر در كشور است.

وی درباره علل رشد سرطان در سالهای اخیر توضیح داد: عدم فعالیت و تحرك بدنی، تغذیه نامناسب، وضعیت متزلزل روحی، گرفتار مسائل دنیوی بودن كه خود به افزایش استرس دامن می‌زند از جمله علل رشد سرطان در سالهای اخیر هستند. باید توجه كرد كه جزو پراسترس‌ترین مردم دنیا هستیم و استرس سرلوحه عوامل ابتلا به بیماریهای بسیاری از جمله سرطان است.

دكتر اكبری ادامه داد: در حال حاضر خانواده‌ها كوچك شده‌اند و در مقایسه با گذشته، توان كشیدن بار مشكلات را ندارند و همین امر باعث افزایش اضطراب، تنش و در نتیجه ابتلا به بیماریهای غیرواگیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha