چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 31500

پنج دلیل عمده سوزش چشم شامل عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل شیمیایی و اسیدی و جراحت در چشم می‌باشد.

سلامت نیوز: پنج دلیل عمده سوزش چشم شامل عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل شیمیایی و اسیدی و جراحت در چشم می‌باشد.

به گزارش ایسنا ،‌ سوزش، سرخ شدن، خارش و اشكی شدن چشم می‌تواند در صورت عدم درمان منجر به مشكلات جدی در فرد شود.

پنج دلیل عمده سوزش چشم عبارت است از: عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل شیمیایی و اسیدی سوزش آور و جراحت در چشم. عوامل محیط زیستی همچون آلودگی هوا، دود سیگار یا گرد و غبار است كه موجب سوزش و آلرژی می‌شوند. عوامل سوزش آور چشم مواردی از قبیل مصرف مواد شیمیایی، صابون، استفاده از لنز آلوده و یا استفاده دائم از لنز را شامل می‌شود.

عفونت مانند pinkeye می‌تواند ویروس، باكتری و یا از نوع قارچی باشد. شما ممكن است به طور تصادفی چشم خود را بخارانید و موجب سوزش چشم شوید. چشم شما می‌تواند حتی هنگامی كه بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد نیز بسوزد، شما ممكن است یك عفونت ویروسی و یا باكتریایی، سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید كه باعث سوزش چشم شود و خشكی مزمن و ادواری چشم نیز ممكن است منجر به سوزش چشم شود.

هنگامی كه یك سوزش مزمن یا مكرر را تجربه می‌كنید و هیچ چیز به التیام آن كمك نمی‌كند، هنگامی كه دچار یك سوختگی با مواد شیمیایی می‌شوید و یا چشم شما قرمز می‌شود و زمانی كه چشم شما ترشحاتی را تولید كرده و یا خونی می‌شود، باید به پزشك مراجعه كنید.

همچنین اگرمتوجه تغییراتی در بینایی و درد غیرقابل تحمل شدید، هنگامی كه شما یك آلرژی سختی را تجربه می‌كنید، اگر بیماری‌هایی چشمی همانند آب مروارید یا آب سیاه دارید، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و یا میگرن است و یا اگر مبتلا به دیابت هستید باید حتما برای معاینه و درمان به چشم پزشك مراجعه كنید.

تشخیص و درمان:

اگر چشمان شما به طور دوره‌ای یا دائم خشك می‌شود شما می‌توانید با نظر پزشك از قطره و پماد استفاده كنید.

یك چشم پزشك می‌تواند به طور دقیق آزمایشاتی را انجام دهد كه مشخص می‌كند شما در خطر ابتلا به خشكی مزمن چشم هستید و این آزمایشات می‌تواند نوع درمان مناسب با چشم شما را مشخص كنند.

هنگامی كه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد از عینك آفتابی استفاده كنید و یا هنگامی كه در آب كلردار مشغول شنا هستید حتما از عینك‌های مخصوص استفاده كنید.

در هنگام كار با مواد شیمیایی همچون شوینده‌ها و سفیدكننده‌ها باید از عینك‌های ایمنی آزمایشگاهی استفاده كرد و نیز در هنگام شستشو مراقب باشید كه صابون به داخل چشم نرود و از دست زدن و یا مالیدن چشم خودداری كنید.

عمل گذاشتن لنز درچشم باید رعایت نكات بهداشتی و با توصیه چشم پزشك صورت گیرد،‌ لنزهای آلوده می‌تواند باعث عفونت و سوزش چشم ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha