چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 31505
سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت از مسئولان خواست شرایطی فراهم کنند تا روغن‌های مایع جایگزین روغن‌های جامد در خانواده‌ها شود.

به گزارش ایسنا دکتر مصداقی نیا صبح امروز در حاشیه بازدید از نخستین بوستان تندرستی کشور در قم با بیان اینکه باید فرهنگ مصرف غذای سالم در بین خانواده‌ها نهادینه شود، افزود: استفاده از چربی زیاد در سبد غذایی خانواده‌ها موجب بروز مشکلات و بیماری‌های متعددی برای فرد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم کاهش مصرف مواد قندی، روغن جامد و افزایش مصرف سبزیجات گفت: مسئولان قم و سایر استانها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که روغن جامد توزیع نشود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به ماه مبارک رمضان و لزوم پرهیز از مصرف غذاهای سنگین در وعده‌های افطار و سحر افزود: با توجه به فصل تابستان مصرف به اندازه آب در این ایام از بروز مشکلات احتمالی برای روزه داران جلوگیری می‌کند.

مصداقی نیا همچنین با بیان اینکه در فصل تابستان امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم وضعیت نگران کننده‌ای درخصوص بیماری‌های واگیردار نداشته‌ایم، افزود: مردم باید با رعایت بهداشت فردی، مصرف آب سالم و گندزدایی سبزیجات از ابتلا به بیماری‌های شایع این فصل جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با توجه به قرار گرفتن در مناطق گرمسیری با بیماریهای واگیردار آشناست، تصریح کرد: تشدید روند خشکسالی، بی توجهی به نکات بهداشتی در تهیه، توزیع و مصرف مواد غذایی در شیوع بیماریهای فصلی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha