سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: افرادی که دارای پوست خشک هستند از حمام آفتاب و یا شنا در استخرهای پر از کلر خودداری کنند.

دكتر نصرت پورسینا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قابل تغییر بودن وضعیت پوست در سنین مختلف گفت: نوزاد هنگام تولد از پوستی چرب برخوردار است و تا پایان دو ماهگی پوست نوزاد به سمت خشکی می‌رود. این خشکی پوست تا دو سالگی ادامه می‌یابد و خارش‌های شدیدی در پوست ایجاد می‌كند که با حمام رفتن شدت آنها بیشتر می‌شود. هر چه صابون‌های قلیایی بیشتری در استحمام به کار روند، شدت خشکی پوست افزایش می‌یابد.

وی گفت: برای درمان خشکی پوست در اطفال، شستشوی کمتر و استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مفید است و گاهی این خشکی پوست تا دو سالگی یا حتی 14 یا 15 سالگی ادامه می‌یابد. خشكی در درصد کمی از بالغین نیز مشاهده می‌شود.

این متخصص پوست گفت: استفاده کم از مواد پاک کننده قوی و در مقابل استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده بعد از استحمام می‌تواند برای کودکان و بالغین که دارای پوست خشک هستند کمک کننده باشد.

وی گفت: افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از حمام آفتاب و شنا در استخرهای پرکلر و شستشوی مداوم خودداری کنند.

این متخصص پوست ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که پوست بسیار چربی دارند و بیشتر در سنین بلوغ یعنی پسرها 12 تا 16 سال و دخترها 10 تا 14 سال شاهد آن هستیم. بهترین درمان برای این افراد می تواند شست‌وشوی مکرر و استفاده از صابون‌های مخصوص و مناسب پوست چرب باشد.

وی همچنین برای افرادی که دارای پوست خشک هستند نوشیدن روزانه 5 تا 6 لیوان آب، استفاده از دستگاه‌های بخور سرد در محیط و استفاده از مرطوب کننده بعد از هر شست‌وشو را توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha