سلامت نیوز: مدیر امور پژوهشی مركز تحقیقات سرطان اعلام كرد: سالیانه هشت هزار مورد جدید ابتلا به سرطان پستان در كشور تشخیص داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر مریم خیام زاده در حاشیه ضیافت افطار خیرین این مركز تحقیقات، درباره میانگین سنی ابتلا به سرطان پستان در كشور اظهار كرد: سن ابتلا به این سرطان در كشور 10 سال پایین‌تر آمده و به 40 سال رسیده است كه این مسئله بار روانی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌كند.

وی اضافه كرد: این میانگین در كشورهای اروپایی 45 سال است.

دكتر خیام زاده درباره اقدامات مركز تحقیقات به منظور كاهش بار صدمات و راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان، عنوان كرد: در حال حاضر تحقیقات بسیاری برروی اپیدمیولوژی و شناسایی ریزفاكتورهای این سرطان در این مركز در حال انجام است و امیدوار هستیم بتوانیم اطلاعات جامعی را تا پایان امسال در این زمینه ارائه كنیم.

وی همچنین به نظام ثبت سرطان در كشور اشاره و اظهار كرد: تاكنون اطلاعات مربوط به هفت هزار بیمار از سراسر كشور در این سامانه به ثبت رسیده است. سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است.

دكتر خیام زاده ضمن اشاره به اینكه لازم است آموزش‌های گسترده‌ای توسط رسانه‌های گروهی و سایر مراجع ذیربط به منظور تشخیص و غربالگری سرطان سینه به زنان ارائه شود، گفت: زنان باید به طور مرتب معایناتی را بر روی خود انجام و به محض مشاهده توده مشكوك به پزشك مراجعه كنند.

مدیر امور پژوهشی مركز تحقیقات سرطان در ادامه با اعلام این مطلب كه بقای سرطان‌ها در استان‌های شمال غربی كشور بویژه در آذربایجان شرقی و غربی، كمتر از استانهای جنوبی چون خوزستان است، گفت: سرطان معده، شایع‌ترین سرطان در میان مردان است كه بقای آن در ایران به نسبت كشورهای مجاور پایین‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha