سلامت نیوز: رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی عنوان كرد: اكنون 40 درصد انواع سرطان‌ها قابل پیشگیری و 40 درصد‌شان با توجه به علم روز، قابل علاج قطعی هستند.

به گزارش ایسنا، دكتر اسماعیل اكبری در حاشیه‌ ضیافت افطار خیرین مركز تحقیقات سرطان، درباره‌ رشد آمار ابتلا به سرطان در كشور اظهار كرد: شاخص رشد سرطان در كشور، هشت در 100 هزار بوده است كه این شاخص وابسته به سن و جنس است. به عنوان مثال اگر در سال جاری آمار مبتلایان به سرطان 80 هزار نفر است در سال آینده به ازای 70 میلیون نفر جمعیت كشور، 56 هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی اضافه كرد: این رقم، بالاترین میزان رشد در همه‌ كشور‌هاست.

رئیس مركز تحقیقات سرطان با بیان این‌ كه سرطان پستان در میان زنان، سرطان معده در میان مردان و سرطان خون در میان نوجوانان و جوانان، شایع‌ترین سرطان هستند، عنوان كرد: همه‌ عوامل خطر در كشور ما فراهم شده است.

وی ادامه داد: مصرف دخانیات در كشور از 11.7 درصد به 14.7 درصد رسیده است. پیش از این، مصرف سیگار در زنان زیر دو درصد بود، اما اكنون به 5.8 درصد رسیده است. افزایش مصرف سیگار در زنان، محوری‌ترین عامل توسعه‌ بیماری‌های غیرواگیر است، زیرا ابتلای زنان به بیماری، خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دكتر اكبری درباره‌ ریز فاكتور‌های ابتلا به سرطان خون توضیح داد: آلودگی‌های محیطی و زیست‌محیطی كه شامل آب، هوا و اشعه‌ی uv است از جمله عوامل موثر در افزایش آمار سرطان خون هستند. البته باید گفت سرطان خون، بیشتر در میان نوجوانان و جوانان شایع است.

وی در توضیح این كه چند درصد مبتلایان به سرطان خون نیاز به پیوند مغز استخوان دارند، اظهار كرد: به ‌طور تقریبی، همه مبتلایان احتیاج به پیوند دارند، اما شانس موفقیت كامل عمل پیوند مغز استخوان 30 درصد است. به همین خاطر عمل پیوند برای همه بیماران انجام نمی‌شود. تعدادی را كه با شیمی‌ درمانی و روش‌های دیگر بهبود می‌یابند، تحت درمان قرار می‌دهند. تنها نزدیك به 25 درصد مبتلایان به سرطان خون، تحت پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند.

رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی، درباره‌ طول عمر یا بقای سرطان‌ها در كشور، بیان كرد: طول عمر سرطان پستان در ایران، 71 درصد است. نرخ بقای سرطان معده 14.7 درصد است، زیرا این بیماران پنج سال زنده می‌مانند. این آمار در سرطان روده بزرگ 47 درصد و در سرطان پانكراس 18 درصد است.

دكتر اكبری در ادامه به تحقیقاتی كه در این مركز صورت پذیرفته اشاره كرد و گفت: بر مبنای اعتقاداتی كه داشتیم، پایه‌ یك كار تحقیقی را به كمك پژوهشگاه ملی ژنتیك كشور نهادیم و آن تاثیر معنویت درمانی در بهبود سرطان‌ها است. براین اساس معنویت باعث ایجاد تغییراتی در زندگی و در نتیجه افزایش كیفیت و طول عمر بیماران سرطانی می‌شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم ثابت كنیم معنویت درمانی، ژن‌های بیماران را هم متحول می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha