چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 31519
سلامت نیوز: نماینده مردم اسدآباد در مجلس موفقیت طرح پزشک خانواده را در گرو اختصاص اعتبارات لازم خواند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح پزشک خانواده برای موفقیت به اعتبار لازم نیاز دارد و تصور می‌شود این طرح موفق نبوده در حالی که علت آن به خاطر اجرا نشدن کامل این طرح است.

وی اظهار کرد: طرح پزشک خانواده با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم تشکیل شده که موجب افزایش رضایتمندی مردم و عدم سرگردانی آنها در صورت مراجعه به پزشک می‌شود.

وی ادامه داد: فردی که دچار بیماری می‌شود با مراجعه به پزشک هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود تا بیماری وی شناخته شود و بعد از آن برای مراحل درمانی اقدام کند و به پزشکی مراجعه کند که با بیماری او ارتباط دارد.

رنجبرزاده تصریح کرد: در صورتی که طرح پزشک خانواده وجود داشته باشد و به صورت كامل اجرا شود فرد با مراجعه به این مجموعه به صورت کامل راهنمایی می‌شود و از دادن هزینه‌های سنگین پزشکی مصون می‌ماند، از دادن هزینه‌های تکراری عکس و سایر امور پزشکی نیز جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح به وضعیت اقتصادی مردم کمک می‌کند، چرا که مردم از تکرار هزینه‌های سنگین پزشکی در امان می‌مانند و بیمار برای شناسایی بیماری خود به پزشکی مراجعه می‌کند که در آن حوزه تخصص دارد.

رنجبرزاده گفت: هرچه سریع‌تر باید اعتبار لازم برای این طرح تعیین تکلیف شود، و مسوولان معاونت راهبردی ریاست جمهوری و خزانه‌داری کل برای این طرح بودجه‌های لازم را اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده برای روستاها و شهرهای زیر هزار نفر قابل اجراست که در حال حاضر شهرستان اسدآباد از دارا بودن این طرح محروم است.

نماینده اسدآباد عنوان کرد: استقرار پزشکان در شهرستان‌ها از مسائل مهمی است که مسوولان باید به این امر توجه داشته باشند، چرا که برخی شهرستان‌ها از داشتن پزشکان متخصص محروم هستند.

وی در پایان گفت: امید است روزی به جایی برسیم که پزشکان متخصص در شهرستان‌ها مستقر شوند تا مردم احساس رضایت کافی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha