سلامت نیوز: سرپرست اداره كل آموزش مداوم جامعه پزشكی وزارت بهداشت گفت: پزشكان از این پس برای تمدید پروانه مطب خود (در هر 5 سال) باید سالانه 25 امتیاز بازآموزی كسب كنند و نمی‌توانند امتیازهای یك سال را برای سال بعد ذخیره كرد.

احمد عامری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از سال آینده پزشكان عمومی باید هر سال در دوره‌های بازآموزی شركت كرده و امتیاز كسب كنند و نمی‌‌توانند شركت در كلاس‌های آموزشی را به سال آخر موكول كنند.

وی گفت: در شرایط فعلی پزشكان عمومی می‌توانند حتی تمام 125 امتیاز بازآموزی را در سال آخر دوره‌شان با شركت در دوره‌های بازآموزی فشرده كسب كنند اما اكنون این شرایط تغییر كرده است و از این پس پزشكان باید هر سال 25 امتیاز بازآموزی كسب كنند و این امتیازها برای سال بعد قابل ذخیره كردن نیست.

وی همچنین از اجرای روش جدیدی برای آموزش مداوم گروه‌های بالینی به صورت نمونه در دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد و افزود: این دوره با نام دوره آموزش مداوم بالینی برای پزشكان بالینی اجرا می‌شود كه بر مبنای بازخورد آن، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل آن اجرایی می‌شود.

عامری حسن این روش را اجرای آموزش عملی و تئوری با هم طی یك هفته كاری همانند دوره رزیدنتی عنوان كرد و افزود: تا به حال دوره‌های بازآموزی به طور تئوری بوده است ولی در این دوره‌ها پزشكان با دستگاه‌های جدید و تئوری آنها آشنا می‌شوند.

سرپرست اداره كل آموزش مداوم جامعه پزشكی اظهار داشت: پزشكان حتی می‌توانند مریض‌های تحت نظر خود را در این دوره بیاورده و تحت نظر اساتید این دوره مشاوره و آموزش بگیرند.

وی از طراحی یك سامانه یكپارچه كشوری برای آموزش مداوم پزشكان خبر داد و گفت: این سامانه از ابتدای سال در كل كشور اجرا شده است. پزشكان یك بار وارد این سامانه می‌شوند، ثبت‌نام می‌كنند و در هر كجای كشور كه در دوره بازآموزی شركت كنند تائیدیه آن در سامانه مربوط به هر فرد قابل رویت است و در پایان دوره این مدارك برای سازمان نظام پزشكی ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha