سلامت نیوز: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: برای نخستین بار كانو‌ن‌های آموزش اصول بشردوستانه در مراكز (كانون‌های) اصلاح و تربیت نوجوانان كشور راه‌اندازی می‌شود.

محمدجواد جعفریان در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: سازمان جوانان هلال احمر با تفاهمنامه‌ای كه با كانون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها منعقد كرده است در تلاش است تا بتواند با حضور اعضای ممتاز جوانان، دانشجویان و طلاب این سازمان به نوجوانان زندانی در این كانون‌ها اصول بشردوستانه هلال احمر و امدادی را آموزش دهد.

وی افزود: در این راستا اعضای ممتاز سازمان جوانان هلال احمر در مرحله نخست نوجوانان زیر 20 سال كشور كه در كانون‌های اصلاح و تربیت در زندان‌های كشور هستند، آموزش‌های اصول بشردوستانه، امدادی و دگرامدادی ارائه می‌كند.

جعفریان تصریح كرد: این آموزش‌ها به صورت داوطلبانه صورت می‌پذیرد و برای ارتقای مهارت افراد در زمینه‌های فعالیت بشردوستانه است. نوجوانانی كه این آموزش‌‌ها را فراگیرند گواهینامه سازمان جوانان هلال احمر را دریافت می‌كنند.

* ایجاد 100 كانون بشردوستانه در مراكز اصلاح و تربیت در 31 استان كشور

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: این نوجوانان بر علت ارتكاب جرائمی در كانون‌های اصلاح و تربیت هستند به همین علت مفاد آموزشی برای آنها تهیه شده است كه امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 100 كانون بشردوستانه جمعیت هلال احمر را در مراكز اصلاح و تربیت در همه 31 استان كشور ایجاد كنیم.

وی بیان كرد: آموزش‌های كانون‌های بشردوستانه هلال احمر در مراكز اصلاح و تربیت زندانیان نوجوانان بر مبنای افزایش حس نوعدوستی صورت خواهد پذیرفت تا این نوجوانان پس از فراغت از زندان بتوانند زمینه‌های فعالیت و مشاركت بهتری را در جامعه كسب كنند.

* آغاز فعالیت كانون‌ اصول بشردوستانه مراكز اصلاح تربیت از ماه رمضان

جعفریان ادامه داد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ایام ماه مبارك رمضان و با آغاز ولادت كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور 500 نفر از اعضای دختر و پسر ممتاز این سازمان برنامه آموزشی و ایجاد كانون‌های بشردوستانه اصلاح و تربیت را در تهران آغاز می‌كند و در مرحله بعد نیز در تلاشیم تا بتوانیم دیگر جوانان بالای 20 سال را در این كانون‌ها مورد آموزش فعالیت‌های بشردوستانه، امدادی و دگرامدادی قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha