سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: بودجه 3 میلیارد دلاری امسال وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت با گذشت 5 ماه از سال هنوز روی كاغذ است و هیچ مقداری از آن پرداخت نشده است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش كه از اعتبار 3 میلیارد دلاری مصوب مجلس برای وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت تاكنون چه میزان پرداخت شده است افزود: این اعتبار 3 میلیارد دلار یا 3 هزار و 300 میلیارد تومان است كه با گذشت 5 ماه از سال هنوز هیچ مقداری از آن پرداخت نشده و ما هنوز منتظر دریافت آن هستیم.

وی گفت: این اعتبار مصوب مجلس است و مطابق قانون معاونت‌های ریاست جمهوری بایستی آن را به وزارت بهداشت پرداخت كنند و ما هم به شدت پیگیری وصول آن هستیم كه این اعتبار هر چه زودتر به وزارت بهداشت برسد.

وزیر بهداشت افزود: محل هزینه كرد این اعتبار در قانون مشخص شده است و مسئله مهم این است كه اگر این اعتبار دیر پرداخت شود نمی‌توانیم آن فعالیت‌هایی را كه قانون برای وزارت بهداشت مشخص كرده است را به طور كامل انجام دهیم.

پیش از این حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در همین مورد به خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفته بود: ردیف درآمدی با تصویب مجلس از بودجه مازاد فروش نفت برای بخش سلامت در نظر گرفته شده است كه 3 هزار میلیارد تومان است كه باید صرف امور عمرانی، زیرساخت‌ها، كمك به بیماران صعب العلاج و كاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha