چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 31528

مهارت‌های ارتباطی و زناشویی، الگوهای رهبری در خانواده، سطح فعالیت و انتظارات و همچنین ارزش‌ها پیش‌بینی کننده‌های خوبی برای یک ازدواج موفق هستند.

سلامت نیوز : مهارت‌های ارتباطی و زناشویی، الگوهای رهبری در خانواده، سطح فعالیت و انتظارات و همچنین ارزش‌ها پیش‌بینی کننده‌های خوبی برای یک ازدواج موفق هستند.
به گزارش برنا، یکی از دغدغه های جوانان امروز پیدا کردن پیش بینی کننده هایی است که آنها را در پیش بینی یک ازدواج موفق یاری می کند. پیش بینی کننده های ازدواج در غالب 2 گروه به الگوهای شناخت و مهارت تقسیم می شوند. یعنی الگوهایی که می توانیم به وسیله آنها فرد مقابل را بشناسیم و الگویی از ویژگی ها، که زندگی آینده ما را ضمانت می کنند.

محققان به این نتیجه رسیدند که ازدواج هایی با ویژگی های زیر، به موفقیت رسیده اند:

در مورد مشکلات ازدواج انتظارات واقع بینانه ای دارند، زوج های موفق چشم بسته و ساده لوحانه ازدواج نمی کنند.

آنها درمورد چالش های ازدواج خود را فریب نمی دهند و آنها می دانند که اگر با یکدیگر همکاری کنند، می توانند یک ازدواج شاد و قوی ایجاد نمایند و آن را برای همیشه نگهداری کنند.

ارتباط خوب، توانایی زوج ها برای خود بیانگری مؤثر در ارتباط متقابل یک امر حیاتی برای تعامل موفق است. مهارت های ارتباطی احتمالاً مهم ترین مهارت های زندگی هستند که زوج ها می توانند یاد بگیرند و آن را توسعه دهند.

حل موفقیت آمیز تعارض ها، عدم توافق در ارتباط اجتناب ناپذیر است. زوج ها نمی توانند در هر زمینه ای موافق هم باشند، اما مهم است که آنها بدانند (یا یاد بگیرند) که چگونه این تعارض ها را با موفقیت حل کنند. همچنین حل اختلافات قبل از ازدواج شانس بیشتری برای لذت بردن از زندگی بعد از ازدواج فراهم می کند.

احساس خوب داشتن درباره شخصیت همسر، به عبارت ساده تر دوست داشتن خالصانه کسی که می خواهیم با او ازدواج کنیم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این شخص ممکن است شبیه بهترین دوست یا همکار شما باشد.
 
توافق در مذهب و ارزش های اخلاقی، همسران موافق از نظر اعتقادات مذهبی و ارزش های اخلاقی با یکدیگر تناسب دارند، ارزش های اخلاقی و مذهبی مشترک اساس مهمی برای ایجاد و نگهداری روابط زناشویی است. تفاوت در ارزش ها می تواند مشکلاتی را برای زوجین ایجاد کند.

داشتن نقش های ارتباطی برابر، زوج های شاد از توازن قدرت و مسوولیت پذیری متعادل برخوردارند. همسران به سهم یکدیگر برای یک ارتباط خوب احترام می گذارند و به صورت منصفانه و آزادانه در تصمیم گیری ها مشارکت می کنند. هر کدام از همسران در ابراز عقیده و رهبری سهمی دارند.


توازن در فعالیت های فردی و فعالیت های مشترک با همسر، زوج های موفق توازن خوبی بین با هم بودن و جدا از هم بودن ایجاد می کنند. آنها به همدیگر اجازه توسعه علایق شخصی را می دهند. آنها همدیگر را تشویق به ایجاد و توسعه روابط دوستانه با خانواده و دوستان و آشنایان خود می کنند، زیرا اینگونه ارتباطات خارجی زندگی زوج ها را غنی تر می کند. زوج های شاد و موفق همچنین می دانند که چگونه از اوقات مشترک به صورت رضایت بخشی استفاده کنند مانند انجام دادن فعالیت های آرام بخش و سرگرم کننده یا کار کردن روی برنامه های متنوع.

مطالعات روی زوج های شاد نشان داده است که اگر شما بتوانید این فعالیت ها را قبل از ازدواج خوب انجام دهید، احتمال انجام خوب آنها بعد از ازدواج نیز بالاست. همسرانی که قبل از ازدواج افراد شاد و ماهری هستند، به احتمال خیلی زیاد بعد از ازدواج نیز افراد شاد و موفقی خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha