سلامت نیوز: تحقیقات نشان می‌دهد: كودكانی كه در فصل‌های پاییز و زمستان بدنیا می‌آیند بیشتر مستعد ابتلا به آسم هستند.

در این تحقیق كه از سوی پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا در بركلی انجام گرفته، معلوم شد؛ نوزادانی كه ماه‌های نخست زندگی‌شان با ماه‌های پاییز و زمستان مصادف می‌شود، به دلیل بالا بودن میزان گرده‌ها و مواد آلرژی زای محیطی در این فصول، سه برابر بیشتر از متولدین دو فصل دیگر سال به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. این نوزادان اغلب دچار عطسه‌های زیاد می‌شوند كه ابتدایی‌ترین نشانه آسم است و در مقایسه با سایر همسالان خود تا سن دو سالگی بیشتر با مشكل مواجه هستند.

نتایج این تحقیق در مجله پزشكی «توراكس» به چاپ رسیده است.

دكتر كیم هارلی دستیار رییس پژوهش تاثیرات سلامت در مركز تحقیق سلامت محیط زیستی اطفال در دانشگاه كالیفرنیا و سرپرست اصلی این تحقیق در این باره متذكر شد: ما در مطالعات خود به بررسی تاثیر و ارتباط بین ماه تولد و ابتلا به آسم پرداخته‌ایم.

در این بررسی‌ها میزان غلظت گرده‌ها و هاگ‌های قارچ كه الگوهای فصلی مجزا و متفاوتی دارند، مورد آزمایش قرار گرفت. تا پیش از این تحقیق، اطلاعات بسیار كمی درباره تماس با مواد آلرژی زا در هوا در اختیار محققان بوده است.

ما هم اكنون می‌دانیم كه این مواد در واقع عامل بروز علائمی هستند كه در مبتلایان به آسم تظاهر پیدا می‌كنند. همچنین این نخستین پژوهشی است كه رابطه بین فصل تولد و تماس با این مواد آلرژیك در محیط طی ماه‌های نخست زندگی و افزایش خطر ابتلا به آسم را نشان می‌دهد.

در این تحقیق، متخصصان روی 514 كودك كه بین سالهای 1999 تا 2000 در منطقه سالیناس والی در كالیفرنیا متولد شده بودند، مطالعه و آزمایش كردند.

این منطقه زمستانهای ملایم و بارانی و تابستانهای خشك دارد.

محققان تاكید كردند: تماس با هاگها و گرده‌های گیاهی در سه ماهه نخست تولد یك عامل پرخطر برای ابتلا به آسم در سنین بالاتر است و این تاثیر در متولدین فصول پاییز و زمستان بیشتر مشاهده می‌شود.

منبع: پورتال پزشکی ورزشی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha