پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 31538

بروز آلزایمر بیشتر به صورت اختلال در حافظه كوتاه مدت است و معمولا در 50 تا 60 سالگی شروع می‌شود و به تدریج كه پیشرفت می‌كند، از نظر روانی و رفتاری و انجام عملكردهای پیچیده تخریب می شود

سلامت نیوز : بروز آلزایمر بیشتر به صورت اختلال در حافظه كوتاه مدت است و معمولا در 50 تا 60 سالگی شروع می‌شود و به تدریج كه پیشرفت می‌كند، از نظر روانی و رفتاری و انجام عملكردهای پیچیده تخریب می شود.
به گزارش وب دا از یزد، دكتر قاسم دستجردی روانپزشک ضمن بیان این مطلب  بیان داشت: با افزایش سن همه ارگان های بدن به مرور زمان دچار افت عملكرد می‌شوند و به طبع همان طور كه پوست، قلب و دستگاه تنفس دچار افت می‌شود، مغز هم از این قائده مستثنی نیست.
وی اضافه كرد:‌ افت عملكرد مغز و افزایش سن یك امر اجتناب ناپذیر است اما با انجام یك سری اقدامات، مسیر آن را می‌توان كندتر كرد چرا كه نمی‌توانیم به طور كامل از بیماری كه شروع شده جلوگیری كنیم ولی با استفاده از داروها و اقدامات دیگر می توان از بروز این اختلال جلوگیری و مغز و ذهن را فعال و پویاتر نگه داریم.
 دكتر قاسم دستجردی، داشتن تغذیه مناسب مثل مصرف سبزیجات و میوه جات كه دارای آنتی اكسیدان هستند به خصوص اسفناج، كلم بروكلی، كاهو، توت فرنگی و‌ انگور در سنین جوانی را در جلوگیری از افت عملكرد مغز بسیار موثر دانست.
این متخصص اعصاب و روان همچنین افزود: مصرف ماهی،‌ ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E ، مصرف مناسب چای و قهوه كمك زیادی به جلوگیری از این بیماری می‌كند.
وی خاطرنشان كرد: همچنین ورزش ذهن و تمریناتی كه به افزایش تمركز كمك می‌كند مانند حل جدول، بازی شطرنج، حل معما، یادآوری یك خاطره از سال های گذشته از بروز این بیماری جلوگیری می‌كند.
این روانپزشك یادآور شد: تحقیقات ثابت كرده است كه در افرادی كه زمینه ژنتیك برای ابتلا به بیماری آلزایمر دارند، مصرف سیگار این موضوع را تشدید می‌كند بنابراین عدم مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر ‌می‌ تواند از بوجود آمدن این بیماری پیشگیری كند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha