شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3154

دارو و داروسازی از زمینه های علمی است كه بیش ازدیگر مواردمورد سوء استفاده و تقلب قرار می گیرند و توجه روز افزون مسئولان و انجمن را برای مبارزه با این آفتها می‌طلبد.

دكتر مژدهی آذر عضو هیأت انجمن داروسازان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن داروسازان كشور به طور جدی نگران است كه تجارت دارو در مرزها بر هزینه و دسترسی بیماران به دارو تاثیر منفی بگذارد به همین منظور انجمن برای مبارزه گسترده با ارگانهای مرتبط با این موضوع آمادگی لازم را دارد.
وی افزود: برای حمایت از داروسازان داخلی در ارایه خدمات به منظور ارتقاء پیامدهای سلامتی و بهداشتی در جامعه انجمن تعدادی برنامه و ابزار پراكتیس راتعیین كرده است.
عضو هیأت انجمن داروسازان تصریح كرد: تعدادی ازاین برنامه ها شامل مركز آموزش حرفه ای پیشرفته آن لاین، انجمن داروسازان كانادا، كمك به ترك اعتیاد بیمار خود، راهنمای مصون سازی در برابر آنفولانزا برای داروسازان است.
وی ادامه داد: با امكاناتی كه انجمن فراهم كرده و ارتباطی كه با انجمن داروسازان كانادا برقرار شده، داروسازان می توانند بدون پرداخت هزینه از طریق مركز آموزش مداوم آن لاین ما درس خود را بگذرانند و برای درس های اضافی افراد غیر عضو 40 درصد تخفیف بگیرند.
با ایجاد ارتباط های علمی پیشرفت داروسازان تضمین می شود
دكتر واقفی دبیر انجمن علیمی داروسازان كشور در ادامه افزود: انجمن داروسازان شور از طریق مشاركت با دیگر سازمانهای داروسازی ، 48/1 میلیون دلار از برنامه اعتباری برای توسعه مهارتها و منابع انسانی دریافت كرده تا صرف یك مطالعه هماهنگ در مورد داروسازی و تكنسین‌های دارو سازی شود.
وی گفت:‌دروازه مطالعه تحقیقی طیف گسترده‌ای از عوامل شامل روش‌های ( آنتی پراكستین) ضد تمرین، تحول نقش ها و مسئولیت‌ها ،‌ انگیزه‌های نظام سلامتی، الزامات آموزش و صلاحیت، مقررات تكنسین‌ها و ادغام فارغ التحصیلان بین المللی داروسازی را مورد بررسی قرار  می دهد.
دكتر واقفی تاكیدكرد: با انجام چنین تحقیقاتی می‌توانیم مطمئن شویم كه داروساز حرفه ای برای آینده آماده است و همچنین برنامه ریزی نیرو كار داروسازی در آینده نزدیك ارتقاء می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha