سلامت نیوز: بادرنجبویه تقویت‌كننده حافظه و اعصاب و خواب‌آور است همچنین برای درمان خستگی و ترس، بی‌حوصلگی، سردردهای عصبی و میگرن مفید است.

به گزارش فارس گیاه بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشك است، مقوی، خواب‌آور، مسكن، صفراآور، ضدخارش، بادشكن و هضم كننده غذاست.

***فواید بادرنجبویه
-----------------------

بادرنجبویه تقویت كننده حافظه و اعصاب و خواب‌آور است همچنین برای درمان خستگی و ترس، لغوه، بی‌حوصلگی، سردردهای عصبی و میگرن، رفع عصبانیت و رفع اضطراب مفید است و از سكته‌های مغزی و عصبی جلوگیری می‌كند.

این گیاه دارویی محرك، مسكن، مقوی قلب، خون‌ساز و ضدعفونی‌كننده است همچنین برای اختلالات گوارشی، رفع دل‌پیچه و رفع دل‌درد عصبی مفید است.

محمد صالحی سورمقی، استاد فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: در دهه‌های اخیر و با ماشینی شدن دنیای امروز عدم تحرك، مشكلات روحی و روانی و تغذیه غلط، رواج زیادی پیدا كرده است.

به گفته وی، زندگی ماشینی بروز بسیاری از بیماری‌ها همانند دیابت، چاقی، امراض قلبی و عروقی، اختلالات هورمونی و سوء هاضمه را گسترش داده كه یكی از مهمترین این بیماری‌ها اختلالات روحی و روانی و كاهش آرامش است.

صالحی سورمقی اضافه می‌‌كند: از چند دهه قبل تلاش برای تهیه داروهای با منشأ گیاهی به منظور آرام‌بخشی آغاز شده كه یكی از این گیاهان بادرنجبویه است كه دلهره، ترس، آشفتگی و بی‌خوابی را برطرف می‌كند.

وی گفت: از بین گیاهانی كه از قدیم برای آرام بخشی استفاده می‌شد، می‌توان به سنبل‌الطیب (علف گربه)، رزماری (اكلیل كوهی)، بادرنجبویه (ملیس)، نعنا، رازك، گل ساعتی و علف چای اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha