جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 31555
سلامت نیوز :  یك متخصص تغذیه گفت: استفاده از عصاره نعناع یا عرق نعناع قبل از خوابیدن و پس از خوردن سحری می‌تواند در درمان مشكلات گوارشی ناشی از تخمیر مواد غذایی و ایجاد بوی بد دهان بسیار مؤثر باشد.

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: عوامل تغذیه‌ای و مصرف عصاره نعناع در كاهش بوی دهان مفید است؛ در روزه‌داران بوی بد دهان یا Halitosis یكی از مشكلات بهداشتی است كه در تمام طول سال به علل مختلف می‌تواند ایجاد شود.

وی گفت: التهاب لثه، باقی ماندن غذا بین دندان‌ها، عفونت‌های تنفسی، سینوزیت، مشكلات گوارشی، بیماری دیابت، استفاده از غذاهای گوگرددار مثل سیر و پیاز و استعمال سیگار از علل شایع بوی بد دهان است كه قابل پیشگیری و درمان است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: استفاده منظم از مسواك، نخ دندان، دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌كننده حفره دهان، درمان عفونت‌های تنفسی و سینوزیت، درمان التهاب معده و درمان دیابت به طور قابل ملاحظه‌ای بوی بد دهان را كاهش می‌دهند.

شمس نورایی افزود: در ماه مبارك رمضان بویی كه در دهان روزه‌داران ایجاد می‌شود، می‌تواند ناشی از عوامل غیرقابل پیشگیری شامل خالی بودن معده و خشكی دهان باشد و به علت كاهش جریان بزاق دهان كه هنگام روزه‌داری پیش می‌آید، تخمیر مواد غذایی نسبت به ایام عادی بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: مصرف زیاد آب و میوه‌های تازه در فاصله افطار تا سحر و پرهیز از مصرف زیاد ادویه، غذاهای چرب، قهوه، نوشیدنی‌های گازدار و بودار، پیاز و سیر، غذاهای پرگوشت و استعمال سیگار در ایام روزه‌داری می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای از خشكی دهان پیشگیری كرده و بوی بد دهان را كاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: استفاده از عصاره نعناع یا عرق نعناع قبل از خوابیدن و پس از خوردن سحری می‌تواند در درمان مشكلات گوارشی ناشی از تخمیر مواد غذایی و ایجاد بوی بد دهان كمك ویژه‌ای كند.

شمس نورایی اظهار داشت: مصرف عصاره نعناع، سایر مشكلات گوارشی شامل ورم معده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و كرامپ‌های شكمی كه در این ایام شیوع دارد، را نیز درمان می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha