سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: دسترسی آسان به مواد مخدر صنعتی در جامعه از جمله عواملی است که در افزایش آمار طلاق تاثیر مثبتی دارد.
دکتر سید هادی معتمدی در گفتگو با مهر افزود: متاسفانه در حال حاضر پژوهشهایی در مورد آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، کودکان خیابانی و... مورد استقبال قرار نمی گیرد به همین دلیل نمی توان به طور دقیق گفت که وضعیت طلاق نسبت به گذشته چگونه است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و بیکاری از مهمترین دلایل طلاق هستند،گفت: در خانواده های نابسامان که ارتباط عمیقی میان اعضای آن وجود ندارد احتمال بروز طلاق هست.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد راهکارهای کاهش طلاق  تاکید کرد: آموزش مهارتهای زندگی و مهارت ارتباط برقرار کردن به زوجهای جوان از مهمترین برنامه هایی است که می توان برای کم کردن طلاق در میان خانواده ها از آن بهره برد.

معتمدی از افزایش اعتیاد صنعتی و شیشه در میان جوانان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون دستیابی به مواد مخدر صنعتی در جامعه آسان تر از گذشته شده است به همین دلیل اعتیاد جوانان بیشتر شده که این موضوع خود ارتباط مستقیمی با افزایش طلاق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha