شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3158

پزشکان به عمق مغز یک دختر سه ‌ساله نفوذ کردند تا او را از خنده‌های بی‌امانش نجات دهند

به گزارش آسوشیتدپرس خنده‌های مهارناپذیر و حملات تشنجی ٱناستازیا لاگالا بخشی از یک عارضه بسیار نادر بود که ممکن است باعث عقب‌ماندگی ذهنی شود، اما پزشکان اعلام کردند، توانسته‌اند توموری را باعث این مشکل شده بود، با موفقیت از مغز این دختر خارج کنند.

حملات خنده در آناستازیا از ماه مه 2006 آغاز شد و د رآن هنگام تنها به چند بار در روز محدود می‌شد.

در ابتدا پزشکان فکر می‌کردند این علائم مربوط به نوعی نحسی کودکانه می شود و به تدریج برطرف خواهد شد، اما فراوانی این حملات به طور هشداردهنده‌ای افزایش یافت.

در ابتدای امسال پزشکان دریافتند که توموری ـ یک هامارتوم هیپوتالاموسی-  در مغز این دختر بچه باعث بروز حملات غیرقابل کنترل خنده و به دنبال آن گریه و جیغ‌کشیدن شده است.

تنها 30 مورد از ین عارضه تا به حال در جهان تشخیص داده شده است.

پزشکان در بیمارستان کودکان اشنایدر در نیوهایدپارک نیویورک 30 مارس  در یک عمل جراحی 4 ساعته پیچیده این تومور را از مغز آناستازیا خارج کردند.

دکتر استیون اشنایدر رئیس بخش جراحی اعصاب اطفال در این بیمارستان گفت به دنبال این عمل حملات متوقف شده است و آینده خوبی برای آناستازیا پیش‌بینی می‌شود.

او این عمل جراحی را سفری به مرکز مغز خواند که به قدری ظریف بود که جایی برای خطا باقی نمی‌گذاشت.

در این عمل وسائل خاص جهت‌یابی جراحی از جمله یک نوع GPS با تکنولوژی پیشرفته با استفاده ار دوربین‌های میکروسکوپی و سایر ابزارهای دقیق به کار برده شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha