سلامت نیوز : اسهال مسافران یک بیماری گوارشی است که حدود 30 تا 70 درصد مسافران به نوعی آن را تجربه می کنند و شستشوی دست ها با آب و صابون قبل از صرف غذا حدود 50 درصد در کاهش انتقال عوامل عفونی مؤثر است.
متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و رئیس بیمارستان 22 بهمن گناباد، شستشوی دستها را از جمله عوامل موثر در جلوگیری از ابتلا به اسهال مسافرتی دانست و افزود: اسهال مسافران یک بیماری گوارشی است که حدود 30 تا 70 درصد مسافران به نوعی آن را تجربه می کنند و به همین دلیل مردم قبل از سفر باید آگاهی کافی در مورد پیشگیری از آن داشته باشند.
دکتر رضا احمدی، سالمندان و خردسالان را بیشترین مبتلایان به این بیماری دانست و افزود: عامل عمده اسهال های مسافرتی، میکروبی از خانواده آنتروباکتریاسه به نام اشرشیاکولی نوع انتـروپاتوژنیک می باشد و در مواردی بقیه عوامل عفونی از جمله کامپیلوباکتر، شیگلا و سالمونلا و در موارد کمی انگلها و ویروسها نیز دخیل اند.
وی، دفع مدفوع آبکی شل بیش از سه بار در روز را از جمله علائم این بیماری عنوان کرد و افزود: این بیماری ممکن است با علائمی همچون تب، تهوع و استفراغ، دردشکمی، تنیسموس و یا اسهال خونی همراه باشد.
دکتر احمدی، با بیان اینکه شستشوی دستها از جمله مهمترین اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی است که معمولاً مورد کم توجهی قرار می گیرد، افزود: شستشوی دست ها با آب و صابون قبل از صرف غذا از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه حدود 50 درصد در کاهش انتقال عوامل عفونی مؤثر می باشد.
وی، تهیه و تدارک آب آشامیدنی سالم را یکی دیگر از روش های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و افزود: بهتر است در سفر از آب های معدنی بسته بندی شده یا منابع آب مورد تأیید بهداشت محیط منطقه استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به آنها، یکی از بهترین اقدامات جوشاندن آب یا کلرزنی آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha