سلامت نیوز :  استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مصرف قرص های جوشان، ابتلا به عوارض گوارشی را در افراد كاهش می دهند.
 
دكتر زینب السادات كریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از مردم تصور می كنند مصرف قرص های جوشان كه به عنوان مكمل محسوب می شود، برای بدن مضر است در حالی كه این قرص ها عوارض شان بسیار كمتر از عوارض مصرف داروها است.
وی خاطرنشان كرد: بدن نیاز فراوانی به انواع ویتامین دارد و برخی از مردم ممكن است به مصرف مواد غذایی كه حاوی ویتامین ها باشد، حساسیت داشته باشند. در این صورت قرص های جوشان با انواع ویتامین ها می تواند نیاز بدن به ویتامین و كلسیم را تامین كند.
كریمی گفت: هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، مقدار اسید معده شان كمتر می‌شود و این مساله ممكن است سبب شود كه كلسیم در معده حل نشده باقی بماند و پس از مدتی دست نخورده از معده خارج شود.
وی افزود: این مساله علاوه بر جذب نكردن كلسیم، به بروز یبوست در فرد نیز منجر می‌شود. از سوی دیگر، زمانی ‌كه كلسیم در معده حل می‌شود، گاز تولید می‌كند، در صورتی كه با استفاده از قرص های جوشان كلسیم، از بروز یبوست و ایجاد گاز در معده پیشگیری می شود.
این پزشك تصریح كرد: قرص های جوشان قادر هستند مواد مغذی مورد نیاز افراد را در مقادیر متفاوت تامین كنند، اما در مصرف این قرص ها نباید زیاده روی كرد.
كریمی گفت: املاح در بدن انسان وظایف مهمی را بر عهده دارند كه چنانچه به مقدار كافی دریافت نشود، اختلالات و عوارض زیادی در انسان ایجاد می شود و سلامت شخص به مخاطره می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha