سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا، درباره اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تفکیک جنسیتی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: 70 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را دختران و 30 درصد را پسران تشکیل می‌دهند و تا حد ممکن این تفکیک از نظر ردیف‌بندی دانشجوها در حال انجام است .

وی ادامه داد: ولی این‌که تفکیک جنسیتی به صورت 100 درصد صورت گیرد و کلاس‌ها مجزا باشد در اکثر موارد به دلیل کمبود کلاس‌ها، کمبود تعداد اساتید و این‌که تعداد دانشجویان دختر و پسر همخوانی ندارد به آن معنی امکان پذیر نیست .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تلاش ما در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی معطوف به این مساله است که دانشجویان در محیط پاک و سالم باشند، با سلامت درس بخوانند و برای آنان مسایل غیراخلاقی رخ ندهد و فکر می‌کنم در رسیدن به این هدف تا حد زیادی هم موفق شده‌ایم .

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بهترین راهکار در اسلامی کردن دانشگاه‌ها چیست، گفت: مهترین فاکتور در این زمینه استاد است، اساتید ما باید الگوی استاد مسلمان باشند چون دانشجویان بیشتر آن‌چه که آموزش می‌گیرند از استادان است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته دانشجو هم باید ضوابط و آیین‌نامه وزارت بهداشت را رعایت کند وزارت بهداشت ضوابط خود را به دانشگاه‌ها اعلام کرده است که دانشجویان چه پوششی باید داشته باشند.

وی افزود: در بحث پوشش دانشجویان، به عنوان dress coat آن را اعلام کردیم و این ضوابط را هم معاونت آموزشی باید لحاظ کند، چیدمان کلاس‌ها هم از سال‌ها قبل مشخص بود که به چه صورت باشد از این رو  پایه و اساس قضیه، غیر از این‌که باید محیط فیزیکی دانشگاه مناسب باشد و دانشجو هم مسایل را رعایت کند اما اساسی‌ترین مساله استاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha